BricoPlanit lanceert nieuw concept in Waterloo

Gondola non-food

BricoPlanit lanceert vandaag 4 april een volledig nieuw concept in Waterloo met een oppervlakte van 11.000 m2. Met dat nieuwe concept wil de grootste formule van de Brico groep vooral vrouwelijke doe-het-zelvers aanspreken en een bron van inspiratie zijn door in te spelen op de trends.

 

Een nieuwe ruimte voor nieuwe ambities

Naast de vaste afdelingen met technische producten liggen de accenten beduidend meer op inspiratie en decoratie. Meteen bij het binnen komen is er de zeer ruime en overzichtelijke afdeling verlichting, met promotionele eilanden. "Net als in een kledingszaak, zal het aanbod regelmatig wijzigen", benadrukt Rudi Schautteet, HR Director. 

 

 

Om te voldoen aan ieders smaak en verwachting is de decoratieafdeling opgedeeld in 4 verschillende stijlen: Casa Exotic, Ethnic Factory, Japandi Spirit en Chic Living. Deze afdeling stapt compleet af van de klassieke winkelindeling met gangpaden en rekken. Het is eerder een shop in de shop "ontdekkingsconcept" dat uitnodigt om rustig te kiezen en inspiratie op te doen. 

 

     

 

BricoPlanit wil effectief een vrouwelijker publiek bereiken. “Vrouwen nemen 80 % van de beslissingen over klus- en renovatiewerken in de woning. Daar kunnen we onze ogen niet voor sluiten. Ze steken ook graag de handen uit de mouwen en wij staan klaar om ze daarbij te begeleiden.”, zegt Ralph Berteaux, Managing Director bij BricoPlanit.

Ook de afdelingen sanitair en vloer zijn veel meer opgebouwd rond inspiratie. Rudi Schautteet: "We willen de klant zeer veel keuze bieden. In de vloerbekleding bijvoorbeeld hebben we dubbel zoveel referenties als in een andere winkel. Dat kan, omdat we behalve voor de hardlopers en promoties, geen voorraad meer in of onder de rekken houden. Men kan het nodige aantal gewoon gaan oppikken in het afhaalpunt in de winkel. Om zoveel mogelijk alle doe-het-zelf projecten te kunnen invullen, hebben we geopteerd voor een iets kleinere tuinafdeling, zonder levend groen."

 

 

Een service op maat en in de buurt van de consument

Met zijn nieuwe winkel wordt BricoPlanit de begeleider van elk project. BricoPlanit Waterloo zet in op twee troeven: nabijheid en de praktische kant. De winkel heeft een grote voorraad producten en is ook het afhaalpunt voor onlinebestellingen. Voor grotere klussen (of voor mensen met twee linkerhanden) kan de klant een beroep doen op installatie aan huis. “We willen aanwezig zijn bij elke fase van het project van de klant. BricoPlanit begeleidt u bij kleine herstellingen maar helpt u ook bij uw grotere bouw-, renovatie- en decoratiewerken. Een expert uit ons team staat altijd paraat om u te helpen.”, benadrukt Ralph Berteaux.

 

Drive in

Het nagelnieuwe gebouw is tevens voorzien van ondergrondse parking voor het gemak van de consument. Iets verderop op dezelfde site is er een aparte Drive in voor de bouwmaterialen en dergelijke. Die kan men makkelijk bereiken ook zonder specifiek de parking van het commercieel centrum op te moeten rijden.

 

Rudi Schautteet: "De communicatie is volledig uniform met die in de andere formats Brico en Brico City. Dat is een doelbewuste strategie die we ook doortrekken naar ons vierde format, de website. Vanaf mei zal die ook één en dezelfde worden voor alle formats. We mikken met elk format op een andere behoefte. Vandaar ook dat vandaag de nieuwe Brico Waterloo met een oppervlakte van 2000m² hier enkele kilometer vandaan ook open gaat. Beiden kunnen perfect naast elkaar bestaan."

 

 

Toekomstplannen

 

We maakten van de gelegenheid gebruik om Managing Director Ralph Berteaux ook te polsen naar de verdere plannen voor BricoPlanit.

Ralph: "Het is niet altijd makkelijk om daar een exacte timing op te kleven. De plannen hier voor Mont Saint Jean dateren al van ... 12 jaar terug. Uiteindelijk duurde de bouw ook 18 maanden en hadden wij 3 à 4 maand nodig om de winkel volledig in te richten. De Briko Depot van Fontaine l'Évêque zal vermoedelijk in 2020 ook een volledig nieuwe BricoPlanit worden en ook de Brico van Jambes zal in die periode uitbreiden naar dit concept. Het is zeker geen geheim dat we in Limburg zoeken naar een geschikte locatie. In die provincie in BricoPlanit nog niet aanwezig. En er zijn zeker nog mogelijkheden rond de grote steden zoals Brussel (kant Vilvoorde bijvoorbeeld) en Antwerpen."

Auteur: 

c.vanwesemael

categorie: 

Laatste productlanceringen