-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan is de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Alibaba heeft onder de naam Home Times een fysieke meubelwarenhuis geopend in de Chinese stad Hangzhou. De komende jaren wil de Chinese e-commercereus nog een pak vestigingen openen.
Na de Hema supermarket, zet Alibaba met de opening van Home Times een nieuwe stap in de wereld van offline retail. De nieuwe winkel, die eind vorige week de deuren opende, zou erg doen denken aan de woonwarenhuizen van Ikea, maar ook gebruik maken van de technologische know-how van Alibaba.
De flagshipstore biedt meer dan 20.000 producten aan, die de best verkopende interieur- en meubelartikelen zijn op de online kanalen van Alibaba. Klanten vinden er, net zoals bij Ikea, een totaalaanbod dat gaat van keukenmateriaal en decoratie tot grote meubels zoals bedden.
Elk product is voorzien van een elektronisch prijskaartje, vergelijkbaar met het papier-achtige scherm van een e-reader, waardoor de prijs door het personeel altijd aangepast kan worden aan de online prijs.
De barcode op elk etiket laat klanten ook toe om het product online te bestellen bij Alibaba-dochter Tmall.com, waardoor ze niet naar huis hoeven te sleuren. Via Tmall kunnen ze ook verschillende uitvoeringen van hetzelfde product tonen (bijvoorbeeld een zetel in verschillende kleuren), zonder dat die plaats innemen in de winkel.
Fysieke winkels zouden Alibaba ook moeten helpen om het aantal (dure) retours van meubels te beperken.
Alibaba is van plan om een ware keten op poten te zetten. Het wil dit jaar nog drie extra winkels van Home Times openen. In 2018 zouden nog eens 15 vestigingen moeten volgen, meldt China Money Network.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan is de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?