Onder het motto "Cordless by nature, 70 years of (r)evolution in Belgium", nodigde Metabo haar partners uit voor een exclusief verjaardagsfeest in Brussel. 

Een 300 genodigden werden vrijdag 14 september hartelijk ontvangen in de Wild Gallery, een locatie die past bij het professionele karakter van de Metabo gereedschappen. 

Van handboor naar accuboor: 70 jaar in één blok samengebald

In de receptieruimte pronkten meerdere Metabo machines ingevroren in ijsblokken. Blikvanger was zeker het blok waar de slogan "Cordless by nature" werd samengevat: een Metabo handboormachine en een 18V- 8.0Ah accuboormachine trotseerden broederlijk de koude. Die handboormachine ligt aan de oorsprong van het merk: in 1923 werd de eerste "Metallbohrdreher" in Nürtingen (D) gebouwd. Amper 11 jaar later volgde al de eerste electrische versie. Vandaag focust het bedrijf meer dan ooit op de draadloze werf met meer dan 90 toestellen op accu en een accusysteem dat door meerdere fabrikanten wordt gebruikt en dus "universeel" is. CAS of Cordless Alliance System op basis van de Metabo accu technologie mag gerust baanbrekend genoemd worden.

De dealers in de spotlights

De festiviteiten stonden geheel in het teken van Metabo's dealers, die dan ook uitgebreid werden bedankt door Yves Baekelandt, Managing Director België. Ook Henning Janssen, Vice President Marketing & Sales van de groep feliciteerde Metabo België en de dealers met hun benijdenswaardige positie in de groep: ons land is wereldwijd de 8ste markt voor het merk en als men rekening houdt met het aantal inwoners, is België zelfs nummer 2! Janssen wees ook nog op het feit dat de cordless power toolsmarkt sterk groeiend is zelfs groter is geworden dan corded. 

Dat elektrisch gereedschap ook fun is, bewees Trashbeatz, een groep die muziek maakt op alles wat maar enigszins klank voortbrengt, van lege buizen tot afgedankte vaten of zelfs een stoomstrijkijzer. Voor de gelegenheid werden de beats ook opgewekt met enkele Metabo toestellen. 

Social media ten dienste van de dealer

Live muziek, dans en prima catering konden ook de aandacht niet afleiden van een belangrijke stap die Metabo België doet op vlak van social media.

De geboorte van de Metabo Club werd met trots aangekondigd. Met deze exclusieve groep van partners wil Metabo interactief het merk en haar producten via de sociale mediakanalen in de verf zetten bij de strategische doelgroepen.

Wie het feest nog eens wil herbeleven, kan hier de aftermovie bekijken