NewTree wil een NewTree Café openen in hartje Brussel

NewTree, de Belgische producent van duurzame chocolade, opent binnenkort een biologische zero waste koffiebar in Brussel. Dankzij dit NewTree Café wil het bedrijf consumenten bewust maken van hun ecologische voetafdruk. Bovendien heeft oprichter Benoît de Bruyn nog meer expansieplannen, want hij wil er een echte keten van maken, zo schrijft L’Echo.

 

Het duurzame Belgische chocolademerk NewTree stapt in de wereld van de foodservices. Volgens L’Echo opent het bedrijf binnenkort zijn eerste milieuvriendelijke “koffie-chocoladebar” in Brussel. In dit NewTree Café zijn de meubels en decoratie gemaakt op basis van gerecycleerde materialen. Consumenten kunnen er genieten van een kopje koffie, patisserie, ontbijt of gerechten met verse, biologische en lokale ingrediënten die ter plaatse bereid worden. Er zal ook een gedeelte gewijd worden aan de verkoop van NewTree-chocolade. En, als kers op de taart, composteert de bistro ook organisch afval, respecteert het afvalsortering en schrapt het verpakkingen.

 

Om het project in goede banen te leiden richtte Benoît de Bruyn een nieuw anoniem bedrijf op onder de naam ChocolaTree. Hij benadrukt trouwens aan onze concullega’s van L’Echo dat hij zijn eerst koffiebar tegen het einde van het jaar wil openen op de Grote Markt. “De milieubewuste consument die zijn ecologische voetafdruk wil verminderen loopt verloren tussen alle boodschappen en gezondheidsclaims waarmee we hem om de oren slaan. We zeggen hem dat een product gezond en natuurlijk is, maar in vergelijking met wat? En op basis waarvan? Wij zijn vastbesloten om ons over al die vragen te buigen, speciaal voor de consument”, verklaart Benoît de Bruyn in L’Echo.

 

Toch deed het merk al eerder ervaring op binnen de horeca. Benoît de Bruyn opende namelijk in 2010 een filiaal in San Francisco voor de verkoop van zijn chocolade. Vrij snel was het merk ook verkrijgbaar bij Walmart onder het super premium segment. Al schafte de retailer dat segment twee jaar later af, waarna het NewTree voorstelde om zijn chocoladegamma in het ‘premium’ aanbod te verkopen. Een voorstel dat de Bruyn beleefd weigerde aangezien er volgens hem niets aan de kwaliteit van het product veranderd was. Uiteindelijk volgde dan een eerste ecologische koffiebar in 2012 in San Francisco. Vijf jaar later opende onder meer een koffiebar in het Franse Lyon, waar binnenkort nog een tweede koffiebar volgt.

 

In juni vorig jaar wist NewTree zijn kapitaal met 600.000 euro te verhogen waardoor het zijn eerste Belgische vestiging kon financieren, schrijft L’Echo.

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

Laatste productlanceringen