Voor het vierde jaar op rij staat alles bij Carrefour in het teken van de Belgian Red Devils. Naast het befaamde Panini stickerboek, breidt de retailer zijn gamma uit met een Belgian Red Devil-kickertafel en gepersonaliseerde 3D-figuurtjes van de Rode Duivels én de fans. Eén ding is zeker: de WK gekte kan eindelijk losbarsten.

Carrefour steunt ook dit jaar de Rode Duivels tijdens het WK voetbal in Rusland en lanceert daarvoor een spaaractie onder het motto #redtogether, de officiële campagne die de Belgische voetbalbond in februari lanceerde. Met onder meer het befaamde Panini stickerboek en een kickertafel met gepersonaliseerde 3D-figuurtjes, laat Carrefour de voetbalfans zich nu al op het WK wanen. Het is ondertussen al het vierde jaar op rij dat de retailer allerlei acties op poten zet om onze bekende landgenoten te steunen. En dat heeft alles te maken met het feit dat Carrefour een van de hoofdpartners is van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), de Belgian Red Devils en de Belgian Red Flames. Een partnerschap dat onlangs nog verlengd werd tot na het Europees Kampioenschap in 2020. 

We stick #redtogether 

Het eerste luik van de actie vindt plaats onder het motto We stick #redtogether, waarbij klanten vanaf 25 april 2018 tot en met 3 juli 2018 stickers kunnen verzamelen. Per aankoopschijf van 25 euro en bij aankoop van deelnemende producten, krijgt de klant een stickerzakje met 5 stickers (of 4 stickers en 1 tattoo). In totaal kunnen de fans 228 stickers en 12 verschillende tijdelijke tattoos verzamelen, al moet hij natuurlijk eerst het verzamelalbum (3,5 euro) aankopen vooraleer het plakplezier echt kan beginnen.

“De voorbije jaren waren deze spaaracties steeds bijzonder succesvol. Carrefour België voorziet dit jaar dan ook opnieuw 280.000 albums en 39 miljoen stickerzakjes (oftewel 195 miljoen stickers, waarmee de recordaantallen van 2014 worden geëvenaard)”, verduidelijkt de retailer.

Naast stickerplezier biedt het Panini album ook extra informatie zoals spelersstatistieken, heatmaps, voedingstips enzovoort.

Rode Duivels op Carrefour-app

Om het Panini stickerboek ook een digitale dimensie te geven, integreerde Carrefour een extra Rode Duivels module in de bestaande Carrefour app,  beschikbaar in de Apple Store of via Google Play. Dankzij de app kunnen consumenten de stickers noteren die in hun album ontbreken en kunnen ze ook aangeven welke stickers van de Rode Duivels ze dubbel hebben en wensen te ruilen. Daarnaast vinden ze er ook leuke weetjes over de Rode Duivels en kunnen ze naar hun mooiste bewegingen bekijken in Augmented Reality. “Voor de allerkleinsten is er nog een Endless Runner game voorzien en een leuke selfie-app. Via een digitale dobbelsteen en een quizvragen-generator kan ook het combispel dat achteraan het album terug te vinden is geactiveerd worden", meldt Carrefour. 

We play #redtogether

Naast een Panini stickerboek biedt Carrefour nu ook een Belgian Red Devil-kickertafel aan, onder het motto We play #redtogether. “Klanten kunnen spelen met anonieme spelers of ze kunnen hun favoriete gepersonaliseerde Rode Duivels verzamelen. Voor 2,49 euro per figuurtje of 0,99 euro wanneer de klant een spaarkaart met 4 zegeltjes voorlegt, zijn de figuurtjes van hem”, verklaart de retailer. Daarbij benadrukt hij dat de zegeltjes terug te vinden zijn in de Panini-stickerzakjes. 

De figuurtjes, een realistische 3D-print van de Rode Duivels, kunnen trouwens ook op een potlood gezet worden of kunnen als pion gebruikt worden in het combispel dat achteraan in het spaaralbum terug te vinden is. 

3D-figuurtjes voor fans

“Fans die ervan dromen om zelf ook eens op het veld te staan met de Rode Duivels, kunnen nu ook hun droom waarmaken. Ze kunnen namelijk ook hun eigen 3D-figuurtje laten maken op basis van een hoofdscan in de Carrefour applicatie”, legt Carrefour uit.

Klanten die hun eigen 3D-figuurtje willen maken, moeten zich eerst registreren en vervolgens boodschappen doen bij Carrefour. Voor elke 150 euro (in één keer of bij verschillende aankopen) die een consument bij Carrefour uitgeeft, kan hij een figuurtje laten printen op basis van zijn hoofdscan, dat naar hem thuis zal worden opgestuurd. 

De actie gaat van start vlak voor de aanvang van het WK (6 juni 2018) en loopt tot het einde van het WK (of tot de voorraad strekt).