-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Carrefour blijft haar onlinediensten uitbreiden. Zo heeft de retailer zijn aanbod aan voedingsproducten op Drive.be sinds januari 2017 met 27% opgetrokken en steeg het aantal non-roodreferenties op de Webshop met 46% sinds mei vorig jaar.
Alle winkels samengenomen biedt Carrefour België momenteel online 19.000 foodreferenties aan, goed voor een groei van 27% ten opzichte van januari 2017. De verhouding tussen het gewone assortiment en het seizoensassortiment is 94 % - 6 %. En daarbij valt op dat het gamma vooral uitgebreid werd met verse producten.
In mei 2017 lanceerde Carrefour de Webshop, haar non-foodwebsite. Op dat moment bood de keten er 15.000 referenties aan. Vandaag, minder dan een jaar later, telt de Webshop 22.000 referenties. Dat is een stijging van meer dan 46%. Hier is de verdeling iets anders: het seizoensassortiment is goed voor 15% van het totale gamma, terwijl het gewone aanbod 85% vertegenwoordigt.
Ter herinnering, Carrefour België was de eerste winkelketen die het Drive-concept in november 2013 lanceerde in België. Ondertussen heeft Carrefour zo’n 190 afhaalpunten, maar de retailer wil dat aantal tegen eind 2018 optrekken tot 250.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?