Intermarché wil in september een winkel voor senioren, ‘Bien Chez Moi’, openen. Daarom nodigde het Franse bedrijf een aantal ouderen uit om het concept mee vorm te geven. Dat meldt Ouest-France.

Intermarché komt aanzetten met een erg ludiek idee: een winkel voor senioren. Daarom nodigde de supermarkt verschillende onder hen uit om te brainstormen over het nieuwe concept. De nieuwe winkel ‘Bien Chez Moi’, die in september zijn deuren zal openen in Flers, Frankrijk, zal zich uitstrekken over 200m2. Met dit nieuwe concept hoopt de Les Mousquetaires groep (Intermarché) te beantwoorden aan de noden van senioren. “We zijn volop bezig met een nieuwe winkel in het winkelcentrum“, vertelt Clotilde His, directeur voor ontwikkeling en samenwerking bij Les Mousquetaires, tijdens de bijeenkomst aan Ouest-France. “De winkel zal zich focussen op actieve senioren. En vandaag willen we het concept samen met u, onze trouwe klanten, verfijnen door naar uw wensen en verwachtingen te luisteren”. Hoewel de grote lijnen al vast lagen, aangezien Les Mousquetaires al een jaar aan het project werkte en het afgelopen jaar dus overal in Frankrijk gepolst had naar de verwachtingen van ouderen, was er zeker nog ruimte voor leuke ideeën.

Tijdens de brainstormsessie werden de senioren in drie groepen verdeeld. Met behulp van gekleurde, ronde stickers moesten ze de elementen die voor hen het aantrekkelijkst waren, aanduiden. En daardoor ontstond er al meteen een to-dolijstje. Zo willen ouderen onder meer tips krijgen om gezond te eten of zouden ze graag vergezeld worden tijdens het shoppen. Daarnaast zijn ook interieurtips, administratieve hulp of workshops rond welzijn erg gegeerd. Toen hen gevraagd werd hoeveel ze zouden overhebben voor zo’n workshop, bleek 5 euro een schappelijke prijs.