Delhaize test sinds kort de verkoop van HelloFresh-maaltijdboxen in 6 Delhaize-winkels. Elke zaterdag zullen klanten drie nieuwe maaltijdboxen kunnen kiezen. Zo willen Delhaize en HelloFresh tegemoetkomen aan de behoeften van 'last-minute' consumenten. 

Naast Albert Heijn, breidt nu ook Delhaize zijn maaltijdboxengamma uit. Daarvoor slaat de retailer de handen in elkaar met maaltijdboxenbedrijf HelloFresh. Veel mensen zoeken inspiratie voor een gezonde, verse en lekkere maaltijd, maar door tijdsgebrek, files en drukke agenda’s is het vaak moeilijk om zo’n maaltijd op tafel te zetten, klinkt het. Maar dankzij deze samenwerking willen beide bedrijven het consumenten gemakkelijker maken en inspelen op de gezondheid. 

Sinds kort zijn de drie verschillende maaltijdboxen beschikbaar in zes Delhaize-winkels in Vlaanderen (3 in Antwerpen en 3 in Gent). De samenwerking tussen Delhaize en Hello Fresh is gebouwd op eenzelfde filosofie : populaire en evenwichtige recepten die makkelijk klaar te maken zijn. De box bevat alle ingrediënten voor een verse maaltijd voor twee personen en met de bijgevoegde receptkaart zet iedereen makkelijk en snel een gezonde maaltijd op tafel. Bovendien hebben alle ingrediënten de juiste hoeveelheden zodat er geen overschotten zijn.

"We willen het mensen zo makkelijk mogelijk maken en daarom bezorgen we de HelloFresh Box bij mensen aan huis. Maar er is ook een groep die hun avondeten last minute plant of onregelmatig leeft. Met deze samenwerking maken we onze gerechten nu ook voor hen beschikbaar. We starten nu met een test en we gaan kijken of dit idee in de praktijk werkt", reageert Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Benelux. 

Er zijn wekelijks drie varianten van maaltijdboxen beschikbaar waardoor zowel vis- en vleesliefhebbers als vegetariërs aan hun trekken komen. Elke zaterdag liggen er drie nieuwe maaltijdboxen in de Delhaize-winkels voor 12,95 euro per maaltijdbox. De test wordt na afloop geëvalueerd. Bij succes zullen beide partijen bekijken of het aantal Delhaize-winkels die de box verkopen kan worden uitgebreid en of een aanvulling van het assortiment nodig is.

Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize, ontkent dat de HelloFresh-maaltijdboxen een gevaar vormen voor de 'Click & Cook'-maaltijdboxen van Delhaize. "Dit is een test waarbij we de HelloFresh-box in de winkel zelf verkopen, dus niet online. In die zin is het dus wel complementair", aldus Dekelver.