Frisdrankenmerk Fanta krijgt een volledig vernieuwde visuele identiteit in België en Luxemburg. Een nieuw logo en fles moeten het merk nog beter doen aansluiten bij tieners, de belangrijkste doelgroep van Fanta.

 

Spiraalvormige fles

Het eerste wat opvalt aan de Fanta-flessen die vanaf vandaag in het winkelrek verschijnen, is de flinke verandering die de verpakking heeft ondergaan. De flessen van 500 ml, 1 liter en 1,5 liter krijgen allemaal een nieuwe spiraalvorm. Een uniek en asymmetrisch design, dat exclusief voor Fanta werd ontworpen. Bovendien vind je de vernieuwde visuele identiteit van Fanta vanaf nu ook terug op de blikken. 

 

Handmade logo

Het nieuwe logo van Fanta is gecreëerd door met papier en schaar aan de slag te gaan. “Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd,” licht Céline Van den Rijn toe, marketing directeur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. 

“Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen," vervolgt Van den Rijn, “de vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.” Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta bovendien een glimlach verwerkt die aansluit bij het speelse en fun karakter van het merk, waarmee het vooral tieners wil aanspreken.

Vanaf eind maart zullen de nieuwe verpakkingen geleidelijk aan instromen op de markt.