Colruyt wil alleen nog duurzame cacao in huismerken

Boni Selection en Everyday, de huismerken van Colruyt Group, zullen tegen 2017 alleen nog maar duurzame cacao bevatten, zo melden onze Nederlandse collega’s van de  Levensmiddelenkrant. De groep wil alle 174 chocoladeproducten van de huismerken UTZ-gecertificeerd maken.

 

Colruyt Group wil over een jaar al zijn producten van Boni Selection en Everyday die cacao bevatten UTZ certificeren. UTZ is een keurmerk dat producten krijgen wanneer ze op een verantwoorde manier geteeld zijn. Tegen 2017 zullen dus zo’n 139 permanente items en iets meer dan 35 seizoensproducten duurzame cacao bevatten. Colruyt verwacht van al zijn leveranciers dat ze UTZ-gecertificeerde cacao gebruiken in de producten die ze aan de groep leveren.

 

Sinds begin dit jaar schakelde de keten al over op duurzame cacao voor de paaseieren verkocht onder zowel  Everyday- als Boni Selection-label. Binnenkort zijn de chocoladerepen, -tabletten en –pasta’s aan de beurt.

Auteur: 

Coralie Gilissen

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen