Colruyt zet in op innovatie en private label met de lancering van Appetijt. Het is een volwaardige drinkmaaltijd op basis van haver en fruit, die in-house ontwikkeld werd.

Boni Selection, het huismerk van Colruyt Group, brengt een nieuw, innovatief product op de markt: Appetit. Het is een volwaardige drinkmaaltijd op basis van haver en fruit, die een voedzaam alternatief moet bieden voor ongezonde tussendoortjes.

“Het is belangrijk om te benadrukken dat het niet de zoveelste smoothie, proteïneshake of dieetdrank is,” zegt projectmanager Julie D’Haenens. “Appetit is een volwaardige en voedzame drinkmaaltijd, die je een verzadigd gevoel geeft.” Dankzij de combinatie van haver en fruit is het drankje voedzaam en stilt het snel de honger. 

 

Gat in de markt  

Appetit vult niet alleen het gat in de maag, maar ook in de markt. Colruyt deed uitgebreid marktonderzoek en bevroeg verschillende testgroepen over hun levensstijl.  “Uit de resultaten bleek dat vandaag heel wat actieve volwassenen geen tijd vinden om deftig te eten. Daardoor slaan ze vaak een maaltijd over of grijpen ze naar fastfood”, zegt brand manager Sofie Priëls van Colruyt Group. “Er was echt vraag naar een oplossing die de honger op een snelle, gezonde manier stilt.”

 

In-house innovatie 

Opvallend is dat Appetit een verwezenlijking is van het R&D&I-departement van Colruyt Group (dat zich bezighoudt met onderzoek, ontwikkeling en innovatie). Daarbij werd lang gesleuteld aan het product, tot het voldeed aan alle voorwaarden. Colruyt spreekt zelf van “een mijlpaal wat eigen productinnovaties betreft.”

Appetit is beschikbaar in twee smaken: framboos-bosbes en mango-passievrucht en zal vanaf 18 januari terug te vinden zijn in de versafdeling van Colruyt, OKay en Spar (Colruyt) en online via Collect&Go.