Na bijna zeven jaar neemt Coca-Cola afscheid van de slogan 'Open Happiness', die in alle wereldwijde campagnes van het iconische merk gebruikt werd. Vanaf nu gebruikt het frisdrankmerk 'Taste The Feeling', een nieuwe slogan waar ook een nieuwe marketingaanpak bij hoort.

Sinds 2009 was 'Open Happiness' prominent aanwezig in alle campagnes van Coca-Cola. Maar waar die slogan de nadruk legde op mensen verbinden, wil 'Taste The Feeling' meer spelen op de ervaring en het simpele plezier van een Coca-Cola drinken.

De nieuwe campagne zal draaien rond universele verhalen waarin de Coca-Cola-producten aanwezig zijn om zowel de functionele als emotionele aspecten van de Coca-Cola-ervaring te weerspiegelen, klinkt het. Zo zien we in een reclamefimpje een jongen die geplaagd wordt door zijn oudere broer die hem wel verdedigt als er pestkoppen hem lastig vallen. Een andere video draait rond het eerste afspraakje van een jong koppel. De Coca-Cola-producten komen terloops in beeld, en tonen zo dat ze deel uit maken van het leven.

 

Eén merk

Tezamen met de nieuwe slogan, werd ook een nieuwe marketingaanpak aangekondigd. Het bedrijf gaat voortaan enkel nog communiceren rond het moedermerk Coca-Cola en geen aparte campagnes meer organiseren voor de submerken (Coca-Cola Light, Coca-Cola life en Coca-Cola Zero). Die koerswijziging ging al in 2015 van kracht in o.a. ons land, maar wordt nu wereldwijd uitgerold.