Coca-Cola neemt een minderheidsbelang in het Amerikaanse sportdrankenmerk BodyArmor. Zo wil de drankengigant de strijd met rivaal PepsiCo aangaan dat het erg goed doet met zijn sportdrankenmerk Gatorade.

Na teleurstellende resultaten van zijn eigen sportdrankenmerk Powerrade, wil Coca-Cola opnieuw de strijd aangaan met PepsiCo. Daarom neemt de drankengigant een minderheidsaandeel in het Amerikaanse BodyArmor, een premium sportdrankenmerk dat onder meer in handen is van voormalig basketballegende Kobe Bryant. Coca-Cola wordt zo de tweede grootste aandeelhouder na oprichters Mike Repoole en Lance Collins. Bovendien krijgt de drankenproducent de mogelijkheid om in de toekomst uit te groeien tot hoofdaandeelhouder.

“BodyArmor is een van de snelst groeiende drankmerken in Amerika en concurreert in interessante categorieën. Ik ben ervan overtuigd dat BodyArmor, naast ons sterk eigen hydraterende portfolio, zal helpen om onze positie als drankenproducent te versterken”, vertelt Jim Dinkins, directeur van Coca-Cola Noord-Amerika.

Ook de oprichters van BodyArmor reageren alvast erg enthousiast op de samenwerking. “Ik ben heel blij met deze samenwerking aangezien Coca-Coca een geweldig scala aan snelgroeiende merken heeft waar klanten dol op zijn en daarnaast start-ups zoals BodyArmor toelaat om zelfstandig te blijven en onze hoge groeidoelstellingen die we bij onze start in 2011 hebben opgesteld, te bereiken”, zegt Mike Repole, medeoprichter van BodyArmor. “We zijn er dan ook van overtuigd dat deze samenwerking ons de best mogelijke opportuniteit biedt om onze missie om BodyArmor te laten uitgroeien tot ’s werelds beste premium merk, te versnellen. Zeker dankzij de kracht en het bereik van het nieuwe gefranchiseerde en energieke bottelysteem van Coca-Cola in Noord-Amerika alsook dankzij de lange termijn mogelijkheden voor internationale groei.”

BodyArmor werd in 2011 opgericht door Mike Repoole en Lance Collins en biedt een ruim assortiment aan premium sportdranken zonder kunstmatige kleur-en smaakstoffen. Basketballegende Kobe Bryant is de derde grootste aandeelhouder. Daarnaast ondersteunen ook andere bekende basketbalspelers als James Harden en Mike Trout het merk.

Foto: Twitterpagina BodyArmor