Carrefour breidt zijn CUBZZ-assortiment, ten voordele van kinderen in nood, uit met lichtbruin brood. Daarbij kunnen klanten zelf het goede doel kiezen dat ze willen steunen. Zo wil de retailer zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en mensen die het moeilijk hebben ondersteunen. 

In augustus 2016 ging Carrefour een partnerschap aan met CUBZZ, een 100% Belgisch merk dat werd opgericht om fondsen te verzamelen voor verenigingen die kinderen bijstaan, zoals SOS Kinderdorpen. Om geld in te zamelen voor kinderen in nood bracht de retailer toen speculoos, koffie (van Belgische makelij) en een gezonde chocoladedrank op de markt, maar nu breidt Carrefour zijn gamma ook uit met lichtbruin brood. Het wordt gemaakt met Belgische bloem en wordt op traditionele wijze in een steenoven gebakken. Het heeft bovendien een laag zoutgehalte (25% minder zout). Vanaf eind april kunnen klanten het ronde brood van 600g terugvinden in alle Carrefour Hypermarkten, Market en Express. 

Klant kiest het goede doel

Het partnerschap tussen Carrefour en CUBZZ gaat verder dan enkel het goede doel steunen. Zo kunnen klanten hun goede daad 'personaliseren' door zelf een goed doel te kiezen. Hoe gaat dat precies in zijn werk?  Op elke CUBZZ-verpakking staat een unieke code. Zodra de klant het product gekocht heeft, voert hij de code in op www.cubzz.be. Daar kan hij kiezen welk project hij wil steunen. CUBZZ zal vervolgens het bedrag op de rekening van het gekozen project storten. Als klanten echter geen specifiek initiatief aanduiden, wordt het geld gewoon eerlijk verdeeld onder alle projecten die CUBZZ ondersteunt. 

Maatschappelijke verantwoordelijkheid

“Carrefour Belgium is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en ondersteunt al sinds jaar en dag actief solidariteitsacties voor de Belgische Voedselbanken, zes sociale kruideniers, SOS Kinderdorpen, Pink Ribbon en Child Focus. Om nog maar te zwijgen van de vele acties die lokaal worden georganiseerd in de winkels van de keten,” verduidelijkt de retailer.