Vanaf nu liggen er 47 producten van het Franse diepvriesmerk Picard in de rekken bij Albert Heijn. De producten zijn zowel beschikbaar in 270 AH-winkels als in de “shop-in-shop” online op www.ah.nl. De retailer heeft het over een “intensieve samenwerking” die hem toelaat om steeds te blijven innoveren in zijn diepvriesvak.

We kennen Picard vooral als het geliefde diepvriesmerk van onze Franse buren. Maar zal Picard ook de Nederlandse markt kunnen veroveren? Bij ons sloot de diepvriesgigant onlangs nog zijn winkels in Vlaanderen om zich enkel te focussen op Brussel en Wallonië, maar in Nederland slaat het bedrijf een andere weg in. Zo opent het geen verkooppunten, maar zal het wel 47 producten aanbieden bij Albert Heijn, de marktleider binnen de foodretail.

 

In de winkel en online

De Nederlandse retailer kondigde vandaag aan dat er 47 Picard-producten in de rekken liggen van maart liefst 270 AH-winkels. Daarbij gaat het van kant-en-klaar maaltijden tot een uitgebreid borrelassortiment en diverse voor- en nagerechten. Daarnaast zijn de producten ook op de website van Albert Heijn te vinden: www.ah.nl/picard, in de zogenaamde ‘shop-in-shop’ die helemaal gewijd is aan Picard.

Continue vernieuwing en intensieve samenwerking

Het gaat niet om een tijdelijke actie. De retailer benadrukt dat het om een intensieve samenwerking op lange termijn gaat, waardoor Albert Heijn zijn diepvriesvak kan blijven vernieuwen. “ Picard heeft ruim 1.100 producten in haar assortiment en ieder jaar hebben ze 200 nieuwe recepturen. Door de intensieve samenwerking tussen Picard en Albert Heijn zal er dus continue vernieuwing in het AH vriesvak zijn”, verduidelijkt de retailer.

"Albert Heijn heeft ons gecontacteerd om tegemoet te komen aan de huidige consumptietendensen en -verwachtingen van de Nederlandse consument: door hun dagelijkse leven te vergemakkelijken, tegemoet te komen aan hun kwaliteitseisen en hun innovatiezin. De kennis en technologische snufjes van Picard voldoen helemaal aan die verwachting. De Nederlandse consumenten willen nu meer dan ooit nieuwe producten ontdekken die creatief en kwalitief zijn op het vlak van smaak en voedingsbestanddelen, vertelt Picard ons. 

België?

"In het akkoord wordt er niet gesproken over een mogelijke verkoop van Picard-producten in de Belgische Albert Heijn-winkels", verduidelijkt Picard aan Gondola. Mocht Albert Heijn België effectief Picard-producten aanbieden in zijn winkels, dan kan Picard zijn positie op de Vlaamse markt terugwinnen zonder eigen winkels te openen. Op die manier kan het bedrijf naamsbekendheid verwerven en wie weet volgt er wel een comeback?