Ahold Delhaize stelt Chief Digital Officer aan om online omzet te verdubbelen

Ahold Delhaize heeft Farhan Siddiqi aangesteld als de nieuwe Chief Digital Officer en lid van het uitvoerend comité.

 

Farhan Siddiqi wordt vanaf 28 januari 2019 de nieuwe Chief Digital Officer van Ahold Delhaize en wordt daarnaast ook lid van het uitvoerend comité. In deze rol zal Farhan de digitale transformatie en innovatie bij alle lokale merken van de groep leiden en focussen op loyaliteit, data-analyse en personalisering.

 

Farhan werkte tot voor kort als Chief Digital Officer bij McDonald’s. Daar leidde hij de digitale transformatie, inclusief de lancering van m-commerce in 20.000 restaurants, een nieuwe mobiele app en de upgrade van zelfsbedieningskiosken. Verder was hij ook verantwoordelijk voor de data-analyse en de uitbreiding van de capaciteiten van het beheer van klantenrelaties . Eerder vervulde hij ook enkele belangrijke leidinggevende functies bij de Bank of America, Target en General Electric, waar hij focuste op de succesvolle implementatie van klantenbindingsprogramma’s, digitale betaaloplossingen en het starten van strategische samenwerkingen.

 

“Ik ben erg blij dat we Farhan mogen verwelkomen bij Ahold Delhaize. Met zijn kennis over digitale consumentenbeleving in zeer uiteenlopende sectoren, zal hij de digitale transformatie van Ahold Delhaize, een sleutelelement in onze Leading Together strategie, helpen versnellen. Farhan zal zijn beste online en e-commerce praktijken delen met grote lokale merken en dat terwijl hij profijt haalt uit de internationale omvang van ons bedrijf, en ons helpt om onze B2C online omzet te verdubbelen tot 7 miljard euro tegen 2021”, vertelt Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize.

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

Laatste productlanceringen