MUJI, when Skin care meets Home Improvement

Gondola Homing Experience

Een shopping tour kan soms aangename verrassingen opleveren. Zo ontdekten we recent in London MUJI, een Japans concept dat nog niet in de Benelux aanwezig is. MUJI combineert huidverzorging met fashion, wat op zich niet zo uitzonderlijk is. Het is pas toen we ook de verdieping opzochten, dat we blij verrast werden.

 

MUJI, wat in het Japans "merkloze kwaliteitsproducten" betekent, bestaat al sinds 1980. Het volledige concept, en dus ook het productaanbod, is gebaseerd op 3 principes: geselecteerde materialen, gestroomlijnde productie en eenvoudige verpakking. De producten zijn dan ook eenvoudig, maar niet minimalistisch. Bij het binnenkomen werden we meteen aangenaam onthaald door een soort wellness-eiland dat tevens de eyecatcher van de gelijkvloerse verdieping vormt. De kleding is trendy met een aanbod voor vrouwen, mannen en kinderen. Groot was onze verrassing toen we op de eerste verdieping plots in een volledige interieurzaak stonden: meubels, accessoires, decoratie, maar altijd met de huidverzorging als rode draad er door heen.

Hout en natuurlijke materialen.

Het assortiment is voldoende ruim om de hele woning in te richten. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van natuurlijke materialen (hout, bamboe, katoen), ook wat kleuren betreft. Moderne technologie wordt niet geschuwd. De presentatie is strak, maar gezellig en warm. MUJI richt zich duidelijk op een breed en eerder "urban" publiek. Het concept is dan ook overal te vinden in grootsteden. Parijs bijvoorbeeld heeft 9 vestigingen en je vind MUJI ook in Keulen, Berlijn, Frankfurt, Madrid, Barcelona,... De prijszetting situeert zich in het middensegment. We laten met enkele foto's de Londonse winkel ontdekken. Het concept heeft zeker ook zijn plaats in Amsterdam, Antwerpen of Brussel.

Meer info zie www.muji.com

Auteur: 

c.vanwesemael

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen