De Nederlandse online supermarkt Picnic zou weldra zijn eigen maaltijdboxen aanbieden. Dat blijkt uit een vacature van het bedrijf. Zo wil de Nederlandse e-tailer klanten overtuigen om meer gebruik te maken van zijn website voor hun dagelijkse aankopen.

Picnic, de Nederlandse online supermarkt die actief is in Nederland en Duitsland, zou zich op de wereld van de maaltijdboxen storten. Of dat is toch wat een vacature van het bedrijf op zijn LinkedIn-pagina ons doet geloven. Het bedrijf is namelijk op zoek naar een stagiair met passie voor voeding die Mathijs Lak, category manager bij Picnic, zal helpen bij de lancering van maaltijdbox-oplossingen, klinkt het in de vacature.

Ondertussen werd de vacature offline gehaald, maar het is duidelijk dat de lancering achter de schermen grondig wordt voorbereid. Dankzij de maaltijdboxen kan de e-tailer niet alleen zijn bestaand cliënteel meer comfort en vertrouwen bieden, maar zal het bedrijf ook de harten van nieuwe klanten kunnen veroveren. Volgens Ecommerce News Nederland heeft Frederic Knaudt, de Duitse verantwoordelijke voor Picnic, al enige ervaring met maaltijdboxen. Zo richtte hij eerder de Duitse start-up Kochzauber op dat gespecialiseerd is in de bezorging van maaltijdboxen.

 Het afgelopen jaar behaalde Picnic een omzet van 100 miljoen euro. Al liet de Nederlandse e-tailer weten dat het die tegen 2018 wil opdrijven tot zo'n 300 miljoen euro en dat het bedrijf tegen 2020 rendabel zou moeten zijn.