PayPal lanceert vandaag PassPort, een website die ontworpen werd om KMO's uit te rusten met kosteloze tools en hen daarmee te leren omgaan om hun wereldwijde verkoop te verhogen. Met het nieuwe platform wil PayPal Belgische kleinhandelaars helpen om het buitenlands potentieel tegen 2018 op te trekken tot 300 miljard dollar of 281 miljard euro. 

Bedrijfsleiders weten dat toegang tot de wereldmarkt hun verkoop exponentieel kan doen toenemen. Velen weten echter niet hoe ze ermee moeten beginnen”, vertelt Joachim Goyvaerts, hoofd van PayPal België/Luxemburg. "De totale Belgische e-commmercemarkt telt 6,7 miljoen kopers, waarvan 800.000 Belgen actief zijn met PayPal. Onze buurmarkten1 tellen meer dan 40 miljoen actieve PayPal onlinekopers en wereldwijd bereiken we 173 miljoen actieve kopers. Met onze internationale kennis ontwierpen we PassPort om kleine bedrijven te helpen om zo eenvoudig en naadloos mogelijk de wereldwijde verkoopopportuniteiten aan te boren.​"

Passport, het nieuwe platform van PayPal, biedt landspecifieke begeleiding voor tijdelijke pieken in verkoop zoals vakanties en evenementen, culturele gewoonten, taboes en trends, logistiek inzake verzending en distributie, wisselkoersen en -kosten, en douaneprocedures en -taxen.

“PassPort neemt perceptiebarrières weg door culturele geschenktradities en -taboes te verhelderen, en vermindert ook de complexiteit van verzending en douane”, vervolgt Goyvaerts. “Door bedrijven te helpen begrijpen wanneer en hoe ze het best internationale e-shoppers aanpakken, gaan we veel verder dan de veilige, eenvoudige betalingen die onze klanten van ons verwachten. Zo kunnen we de Belgische e-commercecommunity helpen te blijven groeien en shoppers buiten de Belgische grenzen aan te trekken.” 

Vous souhaitez en apprendre plus encore au sujet des ventes transfrontalières? The Retail Academy organise régulièrement des formations sur le sujet. Plus d'infos.