Postorderbedrijf Neckermann gaat een fusie aan met de online webshop D5Avenue. De nieuwe combinatie start in januari 2016 met de opening van de eerste van zeventien Neckermann winkels in Nederland en België. Neckermann.com is erkend voorloper in online aankopen. Maar Neckermann.com gelooft weer sterk in de hernieuwde kracht en noodzaak van fysieke kijk- en afhaalwinkels. 

Neckermann startte bijna 50 jaar geleden als één van de eerste postorderbedrijven van Nederland. Neckermann behoorde decennia lang, samen met Wehkamp en Otto, tot de top van de Nederlandse postorderbedrijven. Ook na de introductie van het online kopen wist Neckermann haar toppositie te behouden. Het bedrijf heeft zich sinds 2014 exclusief gefocust op online kopen. Daar een nieuwe fysieke tak van verkoop en service bij. Ook zal Neckermann vanaf voorjaar 2016 weer kopen op krediet aanbieden. De daarvoor benodigde AFM vergunning heeft Neckermann dit najaar verkregen.

D5Avenue richt zich met een breed assortiment op de prijsbewuste klant. Hiervoor kan zij maximaal gebruik maken van de inkoopkanalen van moederbedrijf Readen BV. D5Avenue bedient de Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse markt vanuit grote magazijnen in Naarden en Drachten.

Vanaf januari 2016 zal de eerste van de geplande 17 winkels in Nederland en België worden geopend. Een aantal hiervan worden overgenomen van Kijkshop. De klant kan in die winkels zowel terecht voor een ruim pakket aan scherpe geprijsde aanbiedingen als ook voor online winkelen op grote displays. Daarnaast dienen de winkels als servicecentrum en afhaalpunt voor de online bestelde producten.

Naast de winkels zal Neckermann.com ook inzetten op TV en video om haar klanten niet alleen te voorzien van leuke en trendy producten maar ook recepten, kledingtips en ideeën om je huis gezellig en volgens de laatste trends in te richten.

Bas Pieper, de CEO van de nieuwe combinatie: “Onze klanten krijgen nu door deze fusie een enorme hoeveelheid nieuwe en betekenisvolle mogelijkheden. Door voortdurende innovatie zal de retailsector een bepalende rol blijven vervullen in het leven van de klant. Wij bieden onze klanten hiermee waar ze om vragen: kwalitatief goede producten tegen een scherpe prijs met een heel persoonlijke en betrokken service. Wij sluiten daarbij niet uit dat we op termijn meer winkels zullen openen.”

Bob Nijk, de huidige algemeen directeur van nl.neckermann.com, is enthousiast over de aangekondigde fusie en opening van de winkels: “Onze trouwe Neckermann klanten kunnen we weer op krediet leveren en de service verlenen die bij deze tijd hoort. De Neckermann klanten krijgen nu zowel online als fysiek toegang tot het omvangrijke productaanbod op gebied van persoonlijke verzorging, huishoudelijke en elektronische producten, woonartikelen en fashion. Ook zal er een groot aanbod van huisdierenproducten worden toegevoegd.”