Vanaf deze week geeft Media Markt zijn online klanten de mogelijkheid om zelf te kiezen wanneer hun bestelling wordt geleverd. De retailer werkt daarvoor samen met de Belgische start-up Parcify.

Vanaf nu kunnen de bezoekers van de online winkel mediamarkt.be, die gelanceerd werd in juni 2013, gebruik maken van een flexibele levering. Media Markt heeft daarvoor een partnerschap gesloten met Parcify, de Belgische start-up die bestellingen levert op basis van geolocatie.

Concreet kunnen consumenten voor de levering een tijdslot van twee uur kunnen kiezen, tussen 8u en middernacht, en dat 7 dagen op 7. Bovendien kunnnen ze zelf bepalen waar ze zich bevinden op het moment van de levering, aan de hand van de geolocatie van hun smartphone. Naast een snelle levering (dag na bestelling, indien ze voor 22u wordt geplaatst), voegt Media Markt zo ook flexibiliteit toe aan zijn aanbod.

“Door het aanbieden van deze gepersonaliseerde leveringsdienst, beantwoorden we een werkelijke vraag van de klant. Uit verschillende studies blijkt dat het gebrek aan flexibiliteit bij leveringen een bron van frustratie is voor vele online shoppers in België”, legt Philippe Depautex, Managing Director E‑Commerce bij Media Markt België, uit. “Media Markt wil hiermee een nieuw profiel van klanten aantrekken, die zowel op zoek zijn naar een snelle online bestelling als naar flexibiliteit bij de levering."

Momenteel is de dienst beschikbaar in Brussel, Antwerpen en Gent. Binnenkort wordt het initiatief uitgebreid naar andere grote Belgische steden. Voor de extra service zal tot en met 30 september amper €1,99 aangerekend worden. Daarna zal de standaardprijs van €7,99 gehanteerd worden voor de flexibele levering via Parcify.

Omnichannel-strategie

De nieuwe dienst maakt deel uit van de omnichannel-strategie van Media Markt in België. Daarbij wil de retailer ervoor zorgen dat de verschillende kanalen (online en offline) elkaar aanvullen en versterken. Zo pakte Media Markt in april uit met een vernieuwd winkelconcept dat sterk inzet op winkelervaring én e-commerce. "We geloven in de complementariteit van de fysieke winkels en de online verkoop. Daarom blijven we ook alle andere klanten, die op zoek zijn naar advies, die de producten willen zien... verwelkomen in onze winkels”, legt Philippe Depautex uit.