JCDecaux rijft het belangrijkste reclamecontract in België binnen. Hiermee krijgt het exclusiviteit van Redevco, de eigenaar van de gebouwen en parkings van de meeste Hypermarkten en Supermarkten van Carrefour. De wereldleider in out-of-home reclame neemt het contract na tien jaar over van Clear Channel.  

JCDecaux zal zo'n honderd verticale, strategisch geplaatste digitale borden installeren aan de ingang van de zeventig belangrijkste Hypermarkten en Supermarkten van Carrefour. Vanaf 2016 zullen deze borden wekelijks zeshonderd digitale slots genereren. Met het nieuwe contract wil JCDecaux het out-of-home landschap nu ook in België verder digitaliseren. Het voorbije jaar plaatste het bedrijf al 160 verticale digitale borden in de Brusselse metrostations en een nieuw digitaal aanbod in de luchthaven van Luxemburg en in Brussels Airport. 

“Onze parkings verwelkomen wekelijks duizenden consumenten, die hun boodschappen doen bij Carrefour en onze andere huurders. We zijn erg tevreden dat de communicatie met de klanten nu op deze vernieuwende en elegante manier zal gebeuren", reageert Saskia Roosen, Director Operations Redevco. 

Voor JCDecaux is de samenwerking een mooie kans om zijn marktpositie te versterken en de business te digitaliseren, vindt Wim Jansen, gedelegeerd bestuurder JCDecaux Belgium-Luxembourg: "Dit is voor ons een fantastische opportuniteit om deze business te digitaliseren, in het voordeel van de FMCG adverteerders. Het feit dat ze ten volle kunnen genieten van de digitale flexibiliteit, net voor de aankopen, biedt een enorme toegevoegde waarde. Dankzij dit nieuwe contract, zal JCDecaux Belgium-Luxembourg, expert in alle domeinen van out-of-home reclame, en met een park van 35.000 reclamezijden, haar marktaandeel en nummer 1 positie nog versterken."