De Europese online retail kent ook dit jaar een flinke groei groei in 2019. Na een omzetstijging met 11,87% tot 547 miljard euro in 2018, zal de Europese B2C e-commerce-omzet in 2019 naar verwachting groeien met bijna 14% tot 621 miljard euro. West-Europa blijft zeer duidelijk de grootste e-commercemarkt.

Ecommerce Europe en EuroCommerce publiceerden zopas het Europese B2C Ecommerce Report 2019, dat de belangrijkste feiten en cijfers over de sector van de online B2C-handel in Europa schetst.

De omzet van e-commerce zal dit jaar naar verwachting groeien met 13,6% tot 621 miljard euro. De drie belangrijkste markten zijn het Verenigd Koninkrijk (200,5 miljard euro), Frankrijk (104,2 miljard) en Duitsland (101,4 miljard). De regio West-Europa is goed voor 67% van de omzet, of 365 miljard euro. Zuid-Europa volgt met 14% (78 miljard euro) en Noord-Europa met 9% (49 miljard euro).

De Europese online retail kent ook dit jaar een flinke groei groei in 2019. Na een omzetstijging met 11,87% tot 547 miljard euro in 2018, zal de Europese B2C e-commerce-omzet in 2019 naar verwachting groeien met bijna 14% tot 621 miljard euro. West-Europa blijft zeer duidelijk de grootste e-commercemarkt.

Ecommerce Europe en EuroCommerce publiceerden zopas het Europese B2C Ecommerce Report 2019, dat de belangrijkste feiten en cijfers over de sector van de online B2C-handel in Europa schetst.

De omzet van e-commerce zal dit jaar naar verwachting groeien met 13,6% tot 621 miljard euro. De drie belangrijkste markten zijn het Verenigd Koninkrijk (200,5 miljard euro), Frankrijk (104,2 miljard) en Duitsland (101,4 miljard). De regio West-Europa is goed voor 67% van de omzet, of 365 miljard euro. Zuid-Europa volgt met 14% (78 miljard euro) en Noord-Europa met 9% (49 miljard euro).