Deliveroo lanceert een nieuwe dienst, specifiek gericht op de bedrijven: Deliveroo for Business. Die wordt aangeboden in alle 100 de locaties waar het bezorginsgbedrijf maaltijden levert.

Voor die dienst kunnen bedrijven een account aanmaken en via de Deliveroo-app eten laten leveren. De werkgever mag zelf de grenzen bepalen waarin besteld mag worden, wie mag bestellen, en dergelijke. Bovendien kan het bedrijf een accountmanager aanstellen, die de app beheert en bijv. de catering voor vergaderingen organiseren.

Volgens Deliveroo is een bijkomend voordeel dat de boekhouding vergemakkelijkt wordt, omdat er geen bonnetjes meer moeten ingeleverd worden. Er wordt een factuur per maand gestuurd. De app kan gebruikt worden voor spoedbestellingen aan restaurants, bijvoorbeeld wanneer een meeting langer duurt dan voorzien, maar evengoed voor bestellingen 48 uur op voorhand. Ook wordt gedacht aan het bezorgen van de catering voor bedrijfsevents.

Dit is een nieuwe stap in de strijd binnen de sector van de maaltijdkoeriers. Naast Deliveroo wordt de markt hoofdzakelijk bezet door Just Eat en Delivery Hero, maar er zijn ook sterke nieuwkomers in aantocht. Zo werken Uber en Amazon ook aan een marktintrede, met resp. UberEATS en Amazon Restaurants.

 

UberEATS

In Amsterdam is het alvast al zover: daar start Uber met UberEATS, dat gebruikmaakt van fietskoeriers. Ook daar gebeurt het bestellen via een app, die eigenlijk op dezelfde manier werkt als die voor de alternatieve taxidienst. Nederland is (samen met Dubai en Zuid-Afrika) het negende land waar UberEATS wordt geïntroduceerd. Naar verluidt volgen Brussel en Stockholm nog voor het einde van het jaar.