Deliveroo biedt nieuwe hulpmiddelen op het platform voor restauranthouders aan. Via de app krijgen ze nu toegang tot nuttige statistische gegevens over hun activiteit (en die van de concurrenten). Ook kunnen ze hun promoties beter beheren. De nieuwe functie heet Restaurant Home en Marketeer.

De maaltijdenleverancier ontwikkelde al een aantal nieuwe concepten - zoals Marketplace+ en Virtual Brands - en tools die restauranthouders in staat stellen hun activiteiten verder te ontwikkelen via de applicatie. Restaurants die met Deliveroo samenwerken krijgen nu toegang tot twee extra functies in de app.

Statistieken

Restaurant Home verstrekt hun statistische gegevens die specifiek zijn voor de eigen vestiging(en) en bestellingen, maar die ook informatie geven over concurrenten die in dezelfde regio actief zijn. Deze gegevens zijn divers: het aantal geleverde bestellingen, de gemiddelde tijd tussen de ontvangst van de bestelling, het moment waarop de bezorger deze komt ophalen, de evolutie van de voorbereidingstijd over een bepaalde periode, en dergelijke meer. Ook de gemiddelden van de concurrenten worden weergegeven in de app.  

Daarnaast geeft Deliveroo aanwijzingen mee over hoe een restauranthouder het aantal bestellingen kan verhogen, alsook tips om de voorbereidingstijd te verminderen. Tevens geeft een grafiek de gemiddelde dagscore van de consument weer in een meer globale beoordeling van de bestelling. Daarmee kan de restauranthouder ook de vergelijking met concurrenten in dezelfde regio maken.

Marketeer

Naast statistische gegevens biedt Deliveroo restauranthouders nu ook de mogelijkheid om hun eigen acties en promoties voor de consument op te zetten. Dit hulpmiddel geeft restaurants meer controle over wat online staat en geeft hen de autonomie om hun aanbiedingen en menu's aan te passen.

Volgens Mathieu De Lophem, general manager van Deliveroo Benelux, wil het bedrijf met deze tools de samenwerking met partner-restaurants nog versterken. “Restaurants die actief zijn op het platform zien een omzetstijging tot 30% dankzij Deliveroo. Wij luisteren naar hen en werken samen met hen om ze de hulp en ondersteuning te bieden die ze nodig hebben. Daarom blijven we investeren in de tools die ze dagelijks gebruiken.”