De Belgische getrouwheidsplatformen CityLife, Qustomer en Het Opzet bundelen hun verschillende betaal- en spaarkaartapplicaties in één nieuw platform: joyn. De nieuwe app wordt meteen de grootste in zijn soort op de Belgische markt.

CityLife, Qustomer en Het Opzet, de drie Belgische marktleiders op het vlak van getrouwheidsplatformen, bundelen hun verschillende betaal- en spaarkaartapplicaties in joyn. Dankzij de fusie wordt joyn het grootste digitale getrouwheidsprogramma en de grootste speler op de markt van marketingplatformen voor consumenten en handelaars. Joyn brengt 1,4 miljoen gebruikers in contact met maar liefst vierduizend handelaars. 

Eén app voor alle spaarkaarten

Tien verschillende spaarkaarten voor de bakker, de kapper en de lokale kledingwinkel zijn niet meer van deze tijd. Joyn brengt alle spaarkaarten samen in één kaart en smartphone applicatie. Hiermee krijgt de gebruiker een enorm netwerk van handelaars en voordelen ter beschikking.

Marketingplatform voor handelaars 

Ook voor de Belgische handelaars, die het niet gemakkelijk hebben door de opkomst van e-commerce, biedt joyn tal van mogelijkheden. Joyn is het nummer één marketingplatform in België voor handelaars en biedt hen niet enkel de mogelijkheid om in contact te treden met 1,4 miljoen gebruikers, ook staan ze via een e-mailservice in nauw contact met hun klanten. Bovendien kan je ook mobiel betalen met Payconiq, en hebben handelaars automatisch toegang tot relevante inzichten over hun klantenbestand. Via de joynhandelaarsbarometer, krijgen ze zicht op hoe zij het doen ten opzichte van bijvoorbeeld hun concurrenten. 

“Door één gezamenlijk platform te bouwen, steken we de Belgische handelaars een hart onder de riem,” zegt Frank Bekkers, CEO joyn. “Maar hier stopt het niet, hier begint het net. Ons netwerk vormt op dit moment een onderzoekslab van 1,4 miljoen gebruikers. En hiermee kunnen we veel meer doen, zoals steden en de regio’s versterken."

Slimme steden

Joyn kan namelijk ook helpen bij het uitbouwen van "slimmere steden", meent het bedrijf. "Het netwerk dat joyn aanbiedt is enorm interessant op stadsniveau. Steden worden steeds groter en complexer. Joyn wil daarom de steden in nauwer contact brengen met inwoners of bezoekers. Zo zou een gebruiker in de toekomst bijvoorbeeld via de app een parking kunnen betalen of gaan zwemmen. En ook een stadsbestuur zelf heeft hier baat bij: om de steden levendig en aantrekkelijk te houden, moet men investeren in zowel the ‘bricks’ als the ‘clicks’ (fysieke winkels én online aanwezigheid). Zo kan joyn via zijn netwerk en communicatietool bijvoorbeeld koopzondagen van de steden versterken en inzichten verschaffen voor beleidsvoering," klinkt het.