C&A lanceert een Europese webshop met consistente prijzen, eenheidsmunt en gestandaardiseerd aanbod voor 11 landen. Zo breidt de Nederlandse modeketen zijn e-commerce activiteiten uit van 9 naar 20 landen. "Deze nieuwe online shop is de volgende grote stap in de uitbreiding van onze online activiteiten."

C&A versterkt haar focus op e-commerce door haar nieuwe EU shop te lanceren. "Deze nieuwe online shop is de volgende grote stap in de uitbreiding van onze online activiteiten", zegt Dr. Andreas Hammer, directeur E-Commerce Europa. Met dit nieuwe platform kan C&A het bereik van haar e-commerce activiteiten meer dan verdubbelen, van negen naar twintig landen.

De overige elf landen zijn Kroatië, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië en Hongarije, waar C&A al winkels heeft. De online shop bedient ook Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden, waar het bedrijf nog niet vertegenwoordigd is. "We weten dat veel mensen uit deze landen het jammer vinden dat ze onze collecties niet online kunnen bestellen. De lancering van de EU shop is goed nieuws voor hen ", legt Dr. Hammer uit.

Engelstalige webshop met Euro als eenheidsmunt

De nieuwe Europese online shop is een gestandaardiseerd Engels platform voor klanten uit de elf landen. Alle prijzen zijn in euro's, ongeacht de lokale valuta. "Het platform verdient terecht de naam 'EU shop': het maakt niet uit uit welk land de klant komt, het aanbod en de prijzen zijn volledig identiek.“

9 landen met eigen webshop

Tot nu toe was de Nederlandse modeketen al online actief in negen landen: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland. En dat in hun eigen landstalen. Voor deze klanten verandert er niets. Zij kunnen het online aanbod gewoon blijven bestellen in hun eigen taal.

C&A telt ondertussen meer dan 1.500 winkels in 18 Europese landen en biedt werkgelegenheid aan meer dan 35.000 medewerkers, Daarnaast is de modeketen ook actief in Brazilië, Mexico en China.