Bol.com start met gesponsorde productadvertenties

De Nederlandse webshop Bol.com maakt het mogelijk om gericht te adverteren op haar website. Opvallend is dat fabrikanten ook gesponsorde productadvertenties kunnen kopen. Bol.com zegt wel enkel relevante ‘sponsored products’ te tonen aan haar klanten.

 

Bol.com lanceert Marketing & Media Services, een nieuwe advertentieafdeling die bedrijven gericht laat adverteren op de website van Bol.com. Zo kunnen fabrikanten, leveranciers en andere winkeliers de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment bereiken. “Het inzetten van advertenties doen we op een zeer meetbare en schaalbare manier, zodat je als adverteerder budgetten optimaal inzet en op ieder moment kunt evalueren en bijsturen,” zegt Margaret Versteden, directeur Marketing & Platform Innovation bij bol.com.

 

Sponsored products

 

Om zo gericht mogelijk te adverteren heeft Bol.com voor ieder marketingvraagstuk en fase in de ‘customer journey’ een andere advertentievorm ontwikkeld. “Bol.com kan bedrijven ondersteunen bij productintroducties, bij het inspireren en informeren van consumenten, maar ook bij het creëren van een groot bereik voor het merkverhaal of het vergroten van brand engagement”, klinkt het.

 

De opvallendste advertentievorm is ‘Bol.com Sponsored Products’. Door dit in te zetten wordt een gegarandeerde positie tussen de top 3 van de zoekresultaten binnen Bol.com gecreëerd, wat de conversie op een product meteen verhoogt. Voor de ontwikkeling van deze advertentievorm, die doet denken aan wat Google doet met haar zoekresultaten, start Bol.com deze maand een samenwerking met HookLogic,specialist in het tonen van gesponsorde productadvertenties.
 

Naast Bol.com Sponsored Products kunnen bedrijven ook kiezen voor display advertising en adverteren via brandpages, nieuwsbrieven, online magazines en weblogs in combinatie met social media inzet. Adverteren via Bol.com kan al vanaf 50 euro, zegt het bedrijf. 

 

Bol.com werkt nauw samen met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep, zodat er voor adverteerders maximale keus ontstaat in doelgroepen en kanalen (on- én offline). De webshop is Marketing & Media Services reeds gestart met meer dan honderd bedrijven, waaronder L’Oréal, Philips, Miele en Rituals.

Auteur: 

Joram De Bock

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen