De Nederlandse webwinkel Bol.com slaat de handen in elkaar met het Belgische modemerk JBC. Zowel Belgische als Nederlandse klanten kunnen voortaan de volledige kindercollectie van JBC via Bol.com aankopen. 

Al sinds 2014 stelt Bol.com zijn winkel open voor zowel grote als kleine ondernemers in België, met of zonder webshop. Dit biedt handelaars de mogelijkheid om een extra online verkoopkanaal te creëren en meer dan 6 miljoen consumenten te bereiken, waaronder ook miljoenen Nederlanders. Deze manier van online verkopen wordt almaar populairder bij winkeliers in België. Ondertussen verkopen al ruim 1.000 Belgische winkeliers via Bol.com. Nu mogen we ook de kindercollectie van modeketen JBC, marktleider in kinderkleding, daarbij rekenen.

 "We zijn erg blij om een bekende, Belgische naam zoals JBC in onze winkel te mogen verwelkomen. Om onze Nederlandse en Belgische klanten niet enkel een maximale keuze in assortiment te bieden, maar ook in prijs en beschikbaarheid, gaan we graag nieuwe samenwerkingen aan”, zegt Kiki Lauwers, directeur België bij Bol.com.

Omnichannel

"Klanten staan uiteraard centraal bij JBC, daarom willen wij elke klant een consistent goede shopervaring bieden. We streven in onze omnichannel-aanpak naar een perfect samenspel tussen fysieke winkels, kiosken en online shops. Maar we willen de klant vooral zelf laten beslissen waar en wanneer zij of hij kleding van JBC koopt. Bol.com is daarin een ideale partner”, aldus Lode Van Laere, Chief Omnichannel Officer bij JBC.

 Dat Bol.com nu ook samenwerkt met JBC, noemt de webshop een mooie aanvulling op de speciaalzaak Baby & Kind. Eerder dit jaar breidde het bedrijf die winkel al uit met zo’n 80 verschillende kledingmerken voor zowel kinderen als zwangere vrouwen. Bol.com noemde zichzelf toen "de grootste speciaalzaak voor baby en kind van België en Nederland".