Belgische online supermarkt Kazidomi gelanceerd in Nederland

Kazidomi, de Belgische online kruidenier gespecialiseerd in gezonde producten, is in Nederland gelanceerd. Volgens Emma Evrard, mede-oprichters van de start-up, is de Nederlandse markt heel beloftevol: een op vier Nederlanders wil meer gezonde voeding eten, maar vindt dat meestal te duur. Kazidomi biedt gezonde producten aan een lagere prijs aan.

 

Kazidomi biedt een abonnement van 100 euro per jaar dat recht geeft op een terruggave van 25% tot 50% op de aangeboden producten. Gemiddeld kan een klant op die manier 29% besparen op zijn aankopen. Als hij per jaar niet meer bespaart dan het bedrag van het abonnement krijgt hij het verschil terugbetaald. 

 

Kazidomi is vandaag al aanwezig in Wallonië en Frankrijk. Iets minder dan een jaar geleden haalde het 450.000 euro op bij vier Belgische 'business angels', onder meer om zijn actieradius uit te breiden naar Vlaanderen en Nederland. De stap naar Vlaanderen werd vorig jaar al gezet, en vanaf nu krijgen ook Nederlandse consumenten die houden van gezonde voeding toegang tot 2.000 producten. In het begin van Kazidomi was dat aanbod nog beperkt tot 300, een duidelijk bewijs van het succes van de start-up, dat ondertussen meer dan 6.000 abonnees heeft. 

 

Kazidomi breidde zijn aanbod ook uit tot meer dan alleen gezonde voeding: ook schoonheidsproducten, sportartikelen, entertainment en babyproducten zijn beschikbaar. Alle producten worden geselecteerd en gecontroleerd door diëtisten, dokters en gezondheidsspecialisten. Ze bekijken onder meer de aanwezigheid van allergenen of ongezonde ingrediënten zoals witte suiker, maar verifiëren bijvoorbeeld ook of vegan voeding ook echt vegan is. De consumenten kunnen ook op hen beroep doen om producten te kiezen met veel proteïnen of ijzer.

 

Volgens mede-oprichtster Emma Evrard is de Nederlandse markt veelbelovend. Volgens een studie van 'Voedingscentrum', wil de helft van de Nederlands meer gezonde en duurzame voeding eten. Eén op drie ondervraagden zei dat ze er zelf te weinig van afweten en te weinig inspiratie hebben om dat te realiseren. En 23% vindt een gezondere levensstijl moeilijk door de hoge prijs van gezonde producten.

 

Auteur: 

d.soenens@gondola.be

categorie: 

Laatste productlanceringen