Amazon lanceert een groot pop-upoffensief in Europa. Gisteren opende de eerste pop-up in Madrid zijn deuren en weldra zijn ook landen als Italië, Duitsland en Groot-Brittannië aan de beurt. Dankzij deze pop-ups wil de e-commercegigant zijn fysieke winkelterrein uitbreiden, aldus Reuters.

Gisteren gaf Amazon het startschot voor zijn Europese pop-upoffensief. Zo opende het bedrijf zijn eerste pop-up store in Madrid. Het Spaanse filiaal is gelegen in een belangrijk shoppingdistrictict en doet dienst al showroom voor zijn online aanbod. Klanten vinden er dan ook een uitgebreid gamma: gaande van elektronica tot videogames en kleding.   

En dat is nog niet alles. Volgens Reuters is de e-commercegigant bezig met de uitrol van een groot pop-upoffensief. Zo zouden er weldra gelijkaardige winkels volgen in Italië, Duitsland en Groot-Brittannië. Bovendien wil Amazon dankzij deze pop-ups zijn fysieke winkelterrein fors uitbreiden. De andere retailers zijn dus gewaarschuwd.

In september opende Amazon ook al nieuwe showroom-vestiging in New York waar consumenten items van de website kunnen kopen met behulp van een smartphone app.