De Belgische uitgaven bij Chinese webwinkels zijn in 2016 zeer fors toegenomen. Al bij al zijn ze echter nog bescheiden: in  totaal kochten de Belgische consumenten voor  75 miljoen euro aan Chinese goederen. Ter vergelijking: vorig jaar gaven Nederlanders 190...
woensdag 29 maart 2017
De Britse tak van HelloFresh gaat de samenwerking aan met de supermarktketen Sainsbury’s om ‘mail kits’ is de winkels te verkopen. Eerder deze maand had de maaltijdbezorgdienst een ‘pop-up store’ geopend in een Londense station. Het wijst erop...
woensdag 29 maart 2017
Picnic heeft 100 miljoen euro opgehaald bij vier familiale investeringsfondsen. Het geld moet de groei van de Nederlandse online supermarkt versnellen. Zo wil het bedrijf onder andere vijf nieuwe distributiecentra bouwen om het concept landelijk uit te rollen. Picnic...
woensdag 29 maart 2017
Verkoopplatform bol.com pakt verkopers die nepartikelen aanbieden aan. 20 bedrijven hebben een officiële waarschuwing gekregen, drie bedrijven zijn definitief van het platform verwijderd, meldt directeur Daniel Ropers aan het Algemeen dagblad. Het Algemeen Dagblad...
maandag 27 maart 2017
Coolblue heeft de besteltijd op zondagavond in België veranderd. Om te genieten van de levering op de volgende dag moest men voor 20 uur bestellen. Nu is dat 23:59. "Tot voor kort konden Coolblue klanten in België op zondagavond tot 20:00 uur hun online bestelling...
maandag 27 maart 2017
In de supermarkt Jumbo Blankestijn in Oudewater Nederland komen voetbalstickers tot leven. Peter van Schaik van het bedrijf New Mediair Haastrecht, ontwikkelde een nieuwe app waardoor klanten niet enkel de stickers kunnen verzamelen, maar ook tot leven laten komen op hun...
vrijdag 24 maart 2017
De kleding zoekmachine Fashiola is zopas officieel gestart in België. Dit platform maakt het mogelijk om kleding, schoenen en accessoires van Belgische en internationale webshops in één oogopslag te doorbladeren. Fashiola is de internationale merknaam van de...
woensdag 22 maart 2017
Grote Britse adverteerders zoals McDonald’s, L’Oréal en Marks & Spencer hebben, tenminste tijdelijk, hun contract met Google stopgezet. Reden? Enkele zeer slecht geplaatste advertenties, bij extremistische video’s van onder meer ISIS en David Duke de...
woensdag 22 maart 2017
Vorig jaar hebben de Nederlandse consumenten bijna een kwart meer op buitenlandse webshops gekocht. Vooral China wint aan populariteit. Daar zijn in 2016 bijna 60% meer bestellingen geplaatst. Ongeveer 4% van de Nederlandse cross-border uitgaven worden in België gedaan....
dinsdag 21 maart 2017
Robots op wielen die de pakjes van e-commercebestellingen, voeding of boodschappen aan huis leveren zouden weleens sneller in het straatbeeld kunnen verschijnen dan verwacht. Een beetje overal ter wereld wordt eraan gewerkt. Ook in Vlaanderen houdt men rekening met deze...
maandag 20 maart 2017
Het lijkt erop dat de uitrol van Coolblue in Wallonië voor zeer binnenkort is. Coolblue heeft momenteel meerdere jobaanbiedingen die zeer duidelijk specifiëren dat ze bedoeld zijn voor tweetalige ‘FR/NL’ medewerkers, waarbij meerdere vacatures ook in het Frans...
vrijdag 17 maart 2017
Amazon is klaar met het ontwikkelen van een nieuw concept dat een stapje meer is in de initiatieven van de e-tailer rond fysieke winkels. Dat concept, AmazonFresh Pickup’ genaamd, zou gaan om kleine gesloten voedings- en kruidenierswinkels waar bedienden de bestelde...
donderdag 16 maart 2017
De Nederlandse online supermarkt Picnic heeft deze week zijn tweede distributiecentrum in gebruik genomen in Utrecht. De extra opslagruimte is nodig voor de landelijke uitrol van de websupermarkt in de komende maanden. Het nieuwe distributiecentrum van Picnic op...
donderdag 16 maart 2017
Hoewel e-commerce in ons land gedomineerd wordt door buitenlandse spelers zoals Zalando en Bol.com, winnen Belgische webshops steeds meer terrein in de online retail. Dat blijkt uit de E-commerce Barometer van The House of Marketing en SafeShops.be. The House of...
woensdag 15 maart 2017
E-commerce is ook het afgelopen jaar weer sterk gegroeid in ons land. De online uitgaven van de Belgische consument stegen met 10%, waardoor er in totaal net geen 9,1 miljard euro online gespendeerd werd in 2016. Een absoluut record. Online shopping zet een...
dinsdag 14 maart 2017
Amazon lanceert zijn dienst Amazon Pantry in België en Frankrijk. De Premium-klanten zullen er hun wekelijkse aankopen kunnen doen van zowel food als non-food producten. De bestellingen gebeuren op een dedicated platform. De artikels worden binnen de 2 à 4 werkdagen thuis...
woensdag 08 maart 2017
De Nederlandse online supermarkt Picnic verwacht dit jaar voor het eerst winst te maken. Maar dat nieuws wordt met de nodige scepsis onthaald. Geen enkele fysieke supermarkt in Nederland maakt immers winst met zijn online-activiteiten. Inmiddels blijft Picnic zijn...
maandag 06 maart 2017
Aldi plant om nog in de loop van deze maand van start te gaan met de online verkoop in China. In een eerste fase krijgen de Chinese consumenten een slectie van Duitse wijnen, snacks en ontbijtproducten voorgeschoteld. Eind november raakte bekend dat Aldi een Chinese...
vrijdag 03 maart 2017

Pagina's