Actualiteit

Pepsico kondigt het vertrek aan van zijn iconische CEO Indra Nooyi, een van de zeldzame vrouwen aan het hoofd van een multinational van die omvang. Ze wordt vanaf 3 oktober vervangen door Ramon Laguarta.

AB InBev behaalde uitstekende cijfers voor het tweede kwartaal van dit jaar, onder meer door de impact van de Wereldbeker voetbal. Zo nam de winst van de biergigant met 15,5% toe tot zo’n 2,16 miljard dollar.

Het Nederlandse Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro geïnvesteerd om de productie van kweekvlees goedkoper en toegankelijker te maken. Tussen de investeerders vinden we de Zwitserse vleesproducent Bell Food en de investeringsmaatschappij M Ventures. Tegen 2021 zou het kweekvlees op de markt moeten zijn.

JAB Holding Co. en Nestle SA zouden interesse hebben in koffieproducent Illy. Al werd hun bod voorlopig verworpen, laten bronnen dichtbij het dossier aan Bloomberg weten.

Een deel van de productie van Hoegaarden verdwijnt naar China en Vietnam. Daardoor zal de Belgische brouwerij vanaf 1 juli slechts 5 dagen per week brouwen in plaats van 7. Daarnaast verdwijnen er ook 12 jobs. Dat meldt De Tijd.

Op 1 mei lanceerde Danone in België haar nieuwe wereldwijde en genderneutrale ouderschapsbeleid. Zo krijgen werknemers wereldwijd niet alleen dezelfde pre- en postnatale ondersteuning, zoals voedingsadvies voor zwangere werknemers of toegang tot speciale kolfruimtes, maar genieten ze ook van een uitgebreid en genderneutraal ouderschapsverlof.

Afgelopen donderdag lanceerde Emmanuel Faber, CEO van Danone, tijdens de aandeelhoudersvergadering, een uniek project: een persoon, een stem, een aandeel. Het doel? Alle 100.000 werknemers van de groep mee laten deelnemen aan strategische beslissingen binnen het bedrijf.

De Franse koellogistiekgroep STEF opende onlangs in Brussel een distributieplatform om verse voedingswaren in het stadscentrum te verdelen. Handelaars en restauranthouders worden vanuit het stadsdistributiecentrum in de Brusselse Vroegmarkt met een vloot kleine bestel- en vrachtwagens bevoorraad.

Alpro heeft Sportvrouw van het Jaar Nafi Thiam (23) sinds kort als boegbeeld. “Ze is een van die charismatische uitzonderingen waar het hele plaatje klopt. Een sportieve, stijlvolle persoonlijkheid die graag lekker en gezond eet”, zegt Steve Gelders, country director bij Alpro.

Het bedrag dat Europeanen uitgeven voor dagelijkse boodschappen zoals voedsel, toiletartikelen en kuisproducten steeg in het derde kwartaal van dit jaar met 2,5%. Daarmee wordt het hoogste niveau in vier jaar tijd bereikt. In België is de totale verkoop in vergelijking met andere Europese landen heel klein.

Pagina's

Abonneren op Fmcg