Actualiteit

De Duitse Schwarz Gruppe, eigenaar van discounters Lidl en Kaufland, heeft voor het eerst de kaap van 100 miljard euro omzet overschreden.

BelOrta opende zopas in Borgloon een nieuwe verpakkingsloods. Met deze investering van 6,5 miljoen euro verankert de groenten- en fruithandelaar zich in het hart van de fruitstreek. Volgens het bedrijf toont het zo zijn geloof in de toekomst van de telers, ondanks de huidige precaire situatie in de hardfruitsector.

De Europese Commissie heeft AB InBev veroordeeld tot een boete van 200 miljoen euro voor het misbruiken van zijn machtspositie op de Belgische biermarkt. De biergigant belemmerde immers de goedkopere invoer van Jupiler-bier uit Nederland naar ons land.

Maaslander is terug met een vollere smaak dan ooit. “Het is duidelijk: we onderscheiden ons met de intense smaak van de andere Goudse kazen op de markt”, zegt Werner Verwimp, sales manager België, Frankrijk en Zwitserland bij Westland Kaas.

Na het succes van vorig jaar, gaat morgen opnieuw het burgerinitiatief ‘Mei Plasticvrij’ van start. De sensibiliseringscampagne wil zo veel mogelijk mensen aansporen om gedurende één maand het gebruik van plastic verpakkingen te beperken. Op die manier wil de organisatie mensen bewust maken van hun ecologische voetafdruk. Deze editie bundelt de organisatie de krachten met Ecover en SodaStream.

Garden Gourmet breidt zijn gamma aan vegetarische producten uit met de 100% plantaardige 'Incredible Burger' en de nieuwe groentecreatie 'Veggie Sensations'. Op die manier wil het bedrijf veggie en vegan producten toegankelijk maken voor consumenten en hen aanzetten om bewuster en duurzamer te consumeren.

De opmars van vleesvervangers lijkt onstuitbaar, zeker nu ook Beyond Meat in de Belgische supermarkten van Delhaize en Albert Heijn te vinden is. Is de toekomst meer dan ooit vleesloos? We vroegen het aan Will Schafer, vice president of marketing bij Beyond Meat.

AB InBev vervoert voortaan Stella Artois dat bestemd is voor overzeese export per boot van Jupille naar de haven van Antwerpen. Door over te schakelen op de binnenvaart kan de brouwer zo’n 5.000 vrachtwagens per jaar van de baan halen. Die export is overigens nog steeds fors aan het groeien.

Soignon is marktleider op het gebied van geitenkaas in Frankrijk en een aantal Scandinavische landen. Vandaag wil het merk het hart van de Belgen veroveren als dynamische challenger in nieuwe segmenten. We gingen praten met Benoît Binet, commercieel directeur bij Capra, en product manager Lila Yahmi.

Beyond Meat, producent van plantaardige vleesvervangers, lanceert zijn eerste product in de Belgische supermarkten. De plantaardige burger Beyond Burger was al eerder verkrijgbaar bij Greenway, maar ligt vanaf vandaag ook in de afdeling vlees van Delhaize en Albert Heijn.

Pagina's

Abonneren op Fmcg