Actualiteit

Welke A-merken deden het goed in 2018? En in welke categorieën scoorden ze het best? Volgende dinsdag komt er alles op te weten op de infosessie van Gondola Academy, hier krijgt u al een voorproefje.

De zomer van 2018 zorgde voor een recordverkoop voor retailers. Dat blijkt uit cijfers van Nielsen en Gondola, die volgende dinsdag voorgesteld en besproken worden op een infosessie van de Gondola Academy. Mis de afspraak niet!

De ElPozo-top, die in Brussel uitgenodigd werd door de Spaanse ambassade, heeft nieuwe ambities. Het bedrijf dat gespecialiseerd is in vlees en bereide droge voeding op basis van vlees, versterkt de medische controle op zijn veestapel. Tegelijkertijd zal de productiezone vergroot worden met als doel het volume in het binnenland aanzienlijk te vergroten en de export te verdubbelen.

Vandaag opende de tijdelijke “Statiegeld Store” zijn deuren in Antwerpen. Klanten kunnen er tot en met zaterdag 17 november hun lege PET-flessen inleveren. Schoonmaakpionier Ecover wil op die manier zo veel mogelijk mensen sensibiliseren en vermijden dat plastic wordt weggeworpen door er ook na gebruik nog een waarde aan te geven.

Coca-Cola stort zich op de energiedranken en pakt uit met “Coca-Cola Energy” en “Coca-Cola Energy No Sugar”. Daardoor gaat het de concurrentie aan met Monster Beverage Corp, een bedrijf dat gedeeltelijk in handen is van Coca-Cola. Die laatste wordt nu echter voor de rechter gedaagd, omdat de lancering in strijd zou zijn met een eerdere overeenkomst tussen beide, aldus Reuters.

Uit de 600 ingezonden projecten selecteerde AB InBev 21 start-ups die mogen deelnemen aan zijn “100+ Accelerator” programma. Onder hen twee Belgische bedrijven: Do Eat, producent van eetbare verpakkingen op basis van aardappelen en graanresten, en Pure Value, dat werkt aan duurzamere displays voor supermarkten. Elke start-up krijgt een financiële ondersteuning van maximum 100.000 dollar.

Met deze slogan lanceert Fair trade Belgium zijn nieuwe campagne voor de Week van de Fairtrade die loopt van 3 tot 13 oktober. Want vandaag leven de meeste families van cacaoproducenten van minder dan 67 eurocent per dag en per persoon.

Chakib Kara wordt de nieuwe managing director van Tetra Pak Frankrijk & Benelux. Hij komt aan het hoofd te staan van een nieuwe een nieuwe geografische en commerciële structuur die Frankrijk en de Benelux samenbrengt.

97 jobs bij snackproducent Mora BVBA in Mol worden bedreigd door een herstructurering. Een groot deel van de productieactiviteiten zou worden overgeplaatst naar andere vestigingen. “Dit is noodzakelijk om kostenefficiënt en competitief te kunnen blijven concurreren”, verklaart de directie van Mora BVBA.

AB InBev en 8 andere Belgische brouwers hebben samen met minister Schauvliege, Fevia Vlaanderen, de Belgische Brouwers en Vlakwa (Vlaams Kenniscentrum Water) de Green Deal Brouwers ondertekend. Daarmee engageren de brouwers zich om het watergebruik bij het brouwen van bier te verminderen tegen 2022.

Pagina's

Abonneren op Fmcg