Actualiteit

Alpro heeft Sportvrouw van het Jaar Nafi Thiam (23) sinds kort als boegbeeld. “Ze is een van die charismatische uitzonderingen waar het hele plaatje klopt. Een sportieve, stijlvolle persoonlijkheid die graag lekker en gezond eet”, zegt Steve Gelders, country director bij Alpro.

Het bedrag dat Europeanen uitgeven voor dagelijkse boodschappen zoals voedsel, toiletartikelen en kuisproducten steeg in het derde kwartaal van dit jaar met 2,5%. Daarmee wordt het hoogste niveau in vier jaar tijd bereikt. In België is de totale verkoop in vergelijking met andere Europese landen heel klein.

De Belgische merkenvereniging BABM kondigt vandaag de integratie aan van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). Daarmee wordt BABM voortaan een organisatie die 60 verschillende FMCG-fabrikanten verenigt.

AB InBev heeft Ben Verhaert benoemd tot hoofd van de activiteiten in India en Zuid-Azië. De Belg leidde hiervoor de Business Unit Zuid-Europa van de brouwer.

Mondelēz heeft Jan Willem Balk benoemd als nieuwe Managing Director van haar activiteiten in de Benelux. Hij volgt Marie-Pascale Sire op, die een nieuwe rol gaat vervullen binnen het West-Europese directieteam.

Unilever heeft een moeilijk jaar achter de rug. De volumes gingen zodanig achteruit dat prijsstijgingen een omzetdaling niet konden vermijden.

Ferrero heeft de overname afgerond van de Belgische koekjesproducent Delacre. Die krijgt met onmiddellijke ingang een nieuwe manager director, Jérôme Grégoire. Hij komt over van de Ferrero-groep.

Sven Stuer wordt de nieuwe algemeen directeur van brouwerij Palm. De nieuwe topman komt over van Unilever, waar hij verkoopdirecteur is, en werkte eerder al voor bierreus AB InBev.

The evolution in FMCG 2016

Volgens de Belgische concurrentiewaakhond zal AB InBev niet te dominant worden op de Belgische markt na de overname van Tripel Karmeliet-brouwer Bosteels. De mededingingsautoriteit verwerpt daarmee de bezwaren van Alken-Maes tegen de deal.

Pagina's

Abonneren op Fmcg