Mei-Juni 2017

 

Interview François-Melchior de Polignac (Carrefour)

 

Bij Carrefour België zitten ze niet stil: nadat de retailer zijn winkelconcepten Express en Market verder liet evolueren, stelde het in Zemst een opvallende interpretatie van zijn hypermarktmodel voor. Recent opende Carrefour ook zijn non-food webshop en versnelde het de uitbreiding van zijn netwerk van afh aalpunten. Een mooie gelegenheid om een gesprek te hebben met de directeur-generaal van Carrefour België. Wat doet zijn winkel draaien, anno 2017? 

 

Carrefour lonkt naar de toekomst

 

Een nagelnieuwe hypermarkt in Zemst maakt op 8.500 vierkante meter duidelijk waar Carrefour in de toekomst voor staat: home made producten, een versmarkt, een groentenen fruitbar met smoothies en fruitsalades, een uitgebreide elektrohoek, digitale infozuilen en nog veel meer. In één woord: klantbeleving. Welkom in de hypermarkt van de 21ste eeuw. 

 

Lidl and the city

 

Tien nieuwe winkels per jaar tot in 2020, zo snel zal het de komende jaren gaan bij Lidl in België. Veel nieuwe verkooppunten dus, die bovendien almaar groter worden. De keten is dan ook op alle gebied op veroveringstocht. Dat is alvast wat we leerden van één van de verantwoordelijken voor de expansie in ons land, die als toetje ook liet weten welke atypisch projecten de hard discounter in Brussel op stapel heeft staan.

Magazine Summary

Actoren:
  • Interview Francois-Melchior de Polignac (Carrefour)
  • Reportage: vernieuwde Carrefour Hypermarkt Zemst
  • Lidl breidt uit: gemengde vastgoedprojecten
De Feiten:
  • Edito
  • Actua
  • Info-Vers
De Markt:
  • Dossier Ultra-vers
  • Dossier IJskoffie
  • Dossier Charcuterie
  • Dossier Vierde Gamma
  • Dossier Seafood Expo
  • Dossier Laundry
  • Dossier Personal Care
  • Brands
  • Dit is nieuw!
Vakmanschap:
  • Wijnrubriek
Vrijuit:
  • Agenda
Bord-Bia - NL - SIDE