Maart 2016

 

De retailers gaan voor minder CO2-uitstoot

 

Op de klimaatconferentie van Parijs werd een wereldwijd engagement aangegaan om de broeikasgassen te beperken. Ook de retailsector zal bepaalde doelstellingen moeten formuleren. Het goede nieuws is dat onze retailers niet gewacht hebben om op dat gebied inspanningen te leveren.
 

Gezonde voeding? Ja, maar...

 

Of het nu om een bewuste keuze gaat, het resultaat is van de voedselcrisis of veroorzaakt wordt door de steeds toenemende allergieën: de consument gaat tegenwoordig resoluut voor gezonde voeding. Experten Sophie de Reynal (marketingdirecteur bij NutriMarketing) en Nicolas Guggenbühl (senior nutrition expert bij Karott en lesgever voeding en dieetkunde aan de Vinci-hogeschool) geven tekst en uitleg.

Magazine Summary

Actoren:
  • De retailers gaan voor minder CO2-uitstoot
De Feiten:
  • Actua
  • Info-Vers
  • Mobeye
De Markt:
  • Dossier vleesvervangers
  • Dossier healthy foods
  • Fruit Logistica
  • Fruit en groenten
  • Dossier kaas
  • Dossier ice cream
  • Brands
  • Dit is nieuw!
Vakmanschap:
  • Franchising
  • Wijnrubriek
Vrijuit:
  • Afspraken
Bord-Bia - NL - SIDE