Interviews

We hebben uiteraard van deze reportage in Oostende geprofiteerd om Isabel Henderick, Business Unit Director Marketing & Communication van Aldi enkele vragen te stellen. Ze beantwoordde ze allemaal met de glimlach.

dinsdag 06 november 2018

Thierry Cotillard, President of Intermarché Group & Netto, heeft een belangrijke visie op de strategische uitdagingen waarmee de retail en FMCG-sector geconfronteerd wordt. Die visie zal hij op 22 november delen met meer dan 200 beslissingsnemers uit de sector tijdens de Gala Night van The Retail Society. In afwachting daarvan stelden we hem alvast enkele vragen…

maandag 05 november 2018

Andrew Jennings, spreker op de Gala Night van The Retail Society, heeft 45 jaar ervaring in retail. Hij adviseert bedrijven in de sector en bereidt ze voor op veranderingen.

maandag 29 oktober 2018

Bruno Colmant is Head of Macro Research bij Degroof Petercam, adviseur, schrijver en co-auteur van talloze werken, waarvan het laatste, Le Prêtre et l'Économiste, zonet verscheen. Hij is net als vorig jaar spreker op de grote gala-avond van The Retail Society. Wij voelden hem al even aan de tand.

vrijdag 19 oktober 2018

Flashinterview met Christian Verschueren, directeur-generaal van Eurocommerce, de belangenorganisatie van de Europese retail.

maandag 15 oktober 2018

Weinig bedrijven verklaren zo openlijk de oorlog aan plastic als SodaStream, de Israëlische producent van het toestel waarmee thuis je kraantjeswater kan omtoveren in bruiswater. Johan Schepers, general manager van SodaStream Benelux, over de steile ambities van het bedrijf en de overname door PepsiCo.

woensdag 26 september 2018

Hoewel bol.com ook in België als kool groeit, zijn er voorlopig geen plannen om een Franstalige site te lanceren om het zuiden van het land te betreden. De investering zou proportioneel te groot zijn tegenover de groei die met dezelfde inspanningen op de huidige markten kan worden bereikt. “Onze focus blijft op Nederland en Nederlandstalig België gevestigd”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen in een exclusief interview. Daarin geeft hij ook uitleg over de kansen die de marktplaats biedt voor Belgische ondernemers en over de samenwerkingsmogelijkheden met Albert Heijn en Delhaize.

dinsdag 25 september 2018

Het gros van de voedingsproducten in de supermarkt is ondenkbaar zonder palmolie. Toch ligt het product onder vuur wegens de impact van ontbossing en gebrek aan duurzaamheid. Erg vindt Koen Van Hoydonck, CEO van het Belgische palmoliebedrijf Sipef, dat niet. De onderneming kiest al sinds 2005 voor een duurzame ontginning.

donderdag 20 september 2018

Verkopen een kunst? Absoluut, zegt Joeri Perneel, managing director van CPM Belgium, maar het heeft ook alles met een goede voorbereiding en vooral met het goed gebruik van data te maken. Hij legt het op 14 september van naaldje tot draadje uit op de Sales Summit, hier krijgt u nu al een voorproefje.

maandag 27 augustus 2018

Jumbo nadert de Belgische markt met rasse schreden. Gisteren kondigde de retailer nog aan dat de eerste locaties officieel vastliggen en dat de Nederlandse keten volop aan een “dedicated organisatie” voor zijn Belgische vestigingen werkt. Daarom spraken we met Ton Van Veen, CFO bij Jumbo, die ons de eerste details over de Belgische Jumbo strategie prijsgaf.

donderdag 23 augustus 2018

Pagina's