Interviews

Is het geluk, stom toeval of hard werk? In zijn nieuwe boek ‘De onsterfelijke onderneming’, legt marketeer Fons Van Dyck - op 16 mei een van de sprekers op Gondola Day - uit waarom sommige bedrijven overleven en andere niet. En waarom het gros van de merken vandaag zonder pardon met uitsterven bedreigd is.

maandag 08 april 2019

Sinds vorige week zijn de online cosmeticaproducten van Zalando ook in België verkrijgbaar.

vrijdag 29 maart 2019

Vorige week dinsdag, op 12 maart, vierde het internet zijn 30-jarig bestaan. Op 3 decennia heeft het een onmiskenbare plaats in ons leven ingenomen: geen millennial die zich nog een wereld zonder kan inbeelden.

woensdag 20 maart 2019

Troc.com, Europese marktleider op het vlak van tweedehands, heeft vandaag 27 winkels in België, waarvan 19 in Franstalig België, 6 in Vlaanderen en 2 in Luxemburg. Het winkelpark dat al jaren stabiel is zou dit jaar uitbreiden met 3 nieuwe winkels. Dat meldde Fabrice Baj, CEO van Troc.com ons tijdens een gesprek. Hij zal trouwens aanwezig zijn op de sessie Re-sharing Economy van Gondola Society op 24 april.

woensdag 20 maart 2019

2019 wordt het jaar waarin er op de Belgische markt een ongezien felle prijzenoorlog losbarst, daar twijfelt niemand aan. Chris Van Wettere, algemeen directeur bij Colruyt Laagste Prijzen en Personality of the Year 2018, ziet het met vertrouwen tegemoet. “We hebben in het verleden genoeg andere concurrenten zien komen. We kennen ons métier.”

dinsdag 19 maart 2019

De Franse start-up Graapz gaat de strijd aan tegen voedselverspilling en biedt daarom via zijn platform wekelijks manden met onverkochte groenten en fruit aan van lokale handelaars. Zo wil het niet alleen 'lelijke' producten herwaarderen, maar klanten ook meer in contact brengen met lokale handelaars. Elsa Cuny, country manager van Graapz België, is een van de sprekers tijdens de sessie ‘The Disruptors’ van Gondola Society op 21 maart. In afwachting daarvan schotelden we haar drie vragen voor.

woensdag 13 maart 2019

In een tijd waarin gezondheid een centrale rol speelt binnen alle voedingstrends, wil de online kruidenier Kazidomi de toegang tot gezonde producten vergemakkelijken. Via een jaarabonnement kunnen klanten genieten van gezonde producten die tot 50% goedkoper zijn dan de traditionele. Zo kunnen klanten gemiddeld 29% besparen. En wie niet genoeg bespaart, krijgt het verschil gewoon terugbetaald. Emna Everard, medeoprichtster van het project, is een van de sprekers tijdens de sessie ‘The Disruptors’ van Gondola Society op 21 maart. In afwachting daarvan schotelden we haar drie vragen voor.

maandag 04 maart 2019

Zorgt de komst van Jumbo naar België voor een schokgolf, zoals velen verwachten? Gondola trok naar het hoofdkwartier van Jumbo voor een exclusief gesprek met Peter Isaac (51), de man die ervoor moet zorgen dat de supermarkt in België een succesverhaal wordt.

donderdag 28 februari 2019

Bedrijven hebben nog te vaak de gewoonte ouders als kinderen aan te spreken, zegt Anne Cornut, zelf moeder van vijf. Samen met haar zakenpartner Ingrid Renders richtte ze Maison Slash op, een marketingconsultingbedrijf én community die draait rond ‘parent friendly’ marketing. Op 21 maart is ze één van de sprekers op ‘The Disruptors’, een niet te missen evenement van Gondola Society.

dinsdag 26 februari 2019

Gondola sprak met Yvan Verougstraete, CEO van Medicare Market, over de toekomstige projecten van het bedrijf. Het uitgebreide interview verschijnt in de volgende editie van Gondola Magazine (december - januari) en focust op verschillende onderwerpen: de ambities van de groep, de nieuwe stand-alone apotheek, de entree in de health sector (Institut by Medi-Market), ateliers aan huis,… Lees hier alvast een kort fragment.

woensdag 19 december 2018

Pagina's