Interviews

“Marketing is Finance is Business”, zo heet het boek dat marketeer Chris Burggraeve, voorheen actief bij Procter & Gamble, Coca-Cola en AB InBev, recent schreef. Een must voor elke marketingprofessional, volgens Fons Van Dyck. “Marketeers en financieel directeurs spreken elkaars taal niet.”

dinsdag 11 juni 2019

Alex Ootes is vicepresident Pan-EU categoriemanagement en Europese expansie van Amazon. Hij licht een tip van de sluier op over de uitdagingen van de onlineverkoop in 2019.

donderdag 06 juni 2019

Gunter Pauli, ooit topman van schoonmaakmiddelenfabrikant Ecover en vandaag bekend als de ‘Steve Jobs van de duurzaamheid’, pleit in zijn nieuwe boek ‘Zo slim als de natuur’ voor een betere en vooral slimmere economie. Maar wat bedoelt hij daar precies mee?

maandag 27 mei 2019

De naam knipoogt naar de Britse inlichtingendienst MI6, maar het Gentse bedrijf ML6 houdt zich bezig met artificiële intelligentie, en meer bepaald deep learning. “We moeten retailers gelukkig niet meer uitleggen wat het nut van artificiële intelligentie is: ze zijn er allemaal mee bezig”, zegt oprichter en zaakvoerder Nicolas Deruytter (33).

maandag 20 mei 2019

Enkele weken geleden lanceerde Zalando zijn nieuwe campagne ‘Unleash Your Beauty’ waarin het benadrukt dat consumenten niet aan de verwachtingen van anderen moeten voldoen, maar vooral met hun eigen stijl het beste uit zichzelf moeten halen. Meteen ook het perfecte moment om de pers en het publiek te laten kennismaken met hun nieuwe online beautygamma. Daarom had Gondola een gesprek met Jacintha de Graaf, Regional Lead Benelux bij Zalando.

maandag 06 mei 2019

De opmars van vleesvervangers lijkt onstuitbaar, zeker nu ook Beyond Meat in de Belgische supermarkten van Delhaize en Albert Heijn te vinden is. Is de toekomst meer dan ooit vleesloos? We vroegen het aan Will Schafer, vice president of marketing bij Beyond Meat.

vrijdag 26 april 2019

Is het geluk, stom toeval of hard werk? In zijn nieuwe boek ‘De onsterfelijke onderneming’, legt marketeer Fons Van Dyck - op 16 mei een van de sprekers op Gondola Day - uit waarom sommige bedrijven overleven en andere niet. En waarom het gros van de merken vandaag zonder pardon met uitsterven bedreigd is.

maandag 08 april 2019

Sinds vorige week zijn de online cosmeticaproducten van Zalando ook in België verkrijgbaar.

vrijdag 29 maart 2019

Vorige week dinsdag, op 12 maart, vierde het internet zijn 30-jarig bestaan. Op 3 decennia heeft het een onmiskenbare plaats in ons leven ingenomen: geen millennial die zich nog een wereld zonder kan inbeelden.

woensdag 20 maart 2019

Troc.com, Europese marktleider op het vlak van tweedehands, heeft vandaag 27 winkels in België, waarvan 19 in Franstalig België, 6 in Vlaanderen en 2 in Luxemburg. Het winkelpark dat al jaren stabiel is zou dit jaar uitbreiden met 3 nieuwe winkels. Dat meldde Fabrice Baj, CEO van Troc.com ons tijdens een gesprek. Hij zal trouwens aanwezig zijn op de sessie Re-sharing Economy van Gondola Society op 24 april.

woensdag 20 maart 2019

Pagina's