Interviews

Dertien jaar geleden startte Richard Kylberg het Zweedse designbureau Blink om winkels en merken te laten schitteren op het moment van de waarheid: de aankoop in de winkel. Eind mei is hij te gast op Gondola Day, wij spraken hem nu al.

donderdag 05 april 2018

De toekomst van de retail ligt niet in Silicon Valley of Europa, maar wel in Azië en meer bepaald China, zegt Chinakenner Pascal Coppens. “De Chinese consument is het toonbeeld van hoe de consument er in de toekomst zal uit zien.”

vrijdag 30 maart 2018

Ze zijn oud, maar niet out. En toch worden huidige vijftigers en zestigers stiefmoederlijk behandeld door marketeers en communicatiespecialisten, zegt Filip Lemaitre van research- en consultingplatform The Silver Ones.

woensdag 28 maart 2018

La Redoute is anno 2018 veel meer dan een e-commercebedrijf. Drie jaar geleden opende het zijn eerste fysieke winkel, vandaag telt het in Frankrijk elf winkels. En het broedt ook op winkels in het buitenland. “Winkels zorgen voor menselijk contact.”

vrijdag 23 maart 2018

Ongelijkheid tussen mannen en vrouwen is vandaag de dag nog steeds een groot probleem. Daarom organiseert Procter & Gamble programma’s als ‘Flex at work’ en wereldwijde campagnes als 'Share the loadl’ van Ariel om mensen bewust te maken dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn en ook zo behandeld dienen te worden. “We moeten onze merken gebruiken om de huidige mentaliteit te veranderen.”

woensdag 07 maart 2018

Rock ’n roll in de voedingssector? Jazeker, het bestaat. Verschillende start-ups en bedrijven zorgen voor een nieuwe, verfrissende wind in consumptie en distributie.

dinsdag 06 maart 2018

Consumenten die vers verkiezen wanneer ze groenten en fruit kopen? Die denken beter nog eens na, zegt Jan Haspeslagh, managing director van diepvriesgigant Ardo. “Vriesvers is minstens even goed en overwegend goedkoper dan vers. Alleen zijn veel consumenten zich daar nog niet genoeg van bewust.”

woensdag 28 februari 2018

Niet Amazon, maar Alibaba is de allergrootste schrik van retailers en e-commercebedrijven. Terecht, vindt Jonathan Holslag. “De retailers bij ons moeten wakker worden. Ze worden compleet in de vernieling gespeeld.”

woensdag 07 februari 2018

“Het is hoog tijd dat retailers hun relatie met de consument herzien. Alles on demand en onmiddellijk krijgen, is niet houdbaar”, zegt Ellen Petry Leanse.

vrijdag 26 januari 2018

Bitcoin was even voor eindejaar een fenomeen: de waarde schoot als een komeet de hoogte in, daarna zakte ze als een pudding terug in elkaar. Maar het is niet bitcoin zelf, wel de technologie erachter die binnen hier en vijf jaar voor een revolutie zal zorgen, zegt technologie-ondernemer en expert Peter Hinssen. Niet in het minst in de retail.

woensdag 03 januari 2018

Pagina's