Interviews

Van de VS tot het Midden-Oosten: weinig Belgische bedrijven kunnen zo’n succesverhaal voorleggen als Lotus Bakeries. Over de hele wereld scoort het met speculoos en speculoospasta, de Belgische markt wil ceo Jan Boone nu inpakken met healthy snacks. “Het is niet makkelijk het voedingspatroon van mensen om te gooien.”

woensdag 15 november 2017

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft interesse om zich op de Belgische markt te vestigen. Dat zegt CFO Ton Van Veen in een gesprek met Gondola. “Het vergt heel wat voorbereiding en de juiste strategie. We gaan onze tijd nemen, maar we sluiten het zeker niet uit.”

maandag 06 november 2017
bpost thierry moubax

bpost breidt de komende maanden de leveringsmogelijkheden voor pakjes uit. Zo wordt het mogelijk om een bestelling bij een op voorhand, door de online shopper gekozen, buur of op een veilige plaats rondom zijn huis te laten leveren.

dinsdag 31 oktober 2017

“België heeft de trein van de e-commerce onherroepelijk gemist. Dankzij de Belgische politiek die veel te traag reageerde op de veranderingen in de retail. Helaas is dat typisch voor ons land.” Aan het woord is Marc Descheemaecker, voorzitter van De Lijn en gast op de Gala Night van The Retail Society op 23 november.

donderdag 26 oktober 2017

Schoonheids- en verzorgingsspecialist Di ondergaat een stevige facelift. Een nieuw logo, een nieuw winkelconcept, een nieuw assortiment, een webshop en een nieuwe positionering in de markt veranderen het gezicht van het merk. “We willen onze voet zetten naast Rituals, Kiko en The Bodyshop”, zegt managing director Helen Willems.

vrijdag 20 oktober 2017

Schoenen Torfs trekt voluit de kaart van de e-commerce en gaat de strijd aan met Zalando en andere online reuzen. David versus Goliath, maar CEO Wouter Torfs heeft er alle vertrouwen in. “Als je voor dezelfde prijs kan kiezen tussen Belgisch of buitenlands, kies je toch het eerste?”

woensdag 11 oktober 2017
Matthias de clercq Coolblue

De voorbije maanden heeft Coolblue haar eerste stappen richting Franstalig België gezet én lanceerde de webwinkel met Coolblue Bezorgt een eigen leverdienst voor witgoed in ons land. Hoog tijd dus voor een gesprek met Matthias De Clercq, Belgisch topman van de online retailer, over de ambities van zijn bedrijf.

woensdag 04 oktober 2017

De toekomst is aan degenen die lef hebben en durven ondernemen. Geen boutade staat beter op het lijf geschreven van Bol.com en de nieuwe CEO Huub Vermeulen. “Onze entrepreneursgeest verdwijnt niet nu we groter geworden zijn. Die zit in het DNA van dit bedrijf.”

woensdag 27 september 2017

Apple, Microsoft, Coca Cola, Johnson & Johnson, Xerox, Kimberly-Clark, Audi: het lijstje bedrijven dat gebruik maakt van de salessoftware van de Belgische start-up Showpad is indrukwekkend. En de oprichters blijven niet bij de pakken zitten. “We stoppen al ons geld in verdere groei”, aldus Louis Jonckheere, die op 5 oktober een lezing geeft op The More Than Digital Day.

woensdag 20 september 2017

Louis Jonckheere en Pieterjan Bouten creëerden zes jaar geleden Showpad, een digitaal presentatietool die salesmensen toegang heeft tot alle up-to-date marketing-, cijfer- en demonstratiemateriaal. Hun belofte: de productiviteit van verkopers gevoelig verhogen.

maandag 11 september 2017

Pagina's