Interviews

Big data is een buzzwoord. Maar hoe zet je als bedrijf gegevens om in een succesvolle marketingcampagne? Op de Shopper & Trade Marketing 3.0 opleiding op 30 augustus geeft Dominique Vercraeye, managing director van Kantar TNS Belgium tekst en uitleg. Hier krijgt u al een voorproefje.

maandag 20 augustus 2018
Gondola non food

CasusGrill™ kan gelden als schoolvoorbeeld van betekenisvolle productontwikkeling in het home improvement segment.

donderdag 26 juli 2018

De laatste tijd lanceerde Monizze, verdeler van elektronische maaltijd-, eco- en cadeaucheques, regelmatig een reeks vernieuwingen dankzij zijn sterke lokale verankering en een duidelijke strategie. Zo biedt zijn app verschillende diensten aan, waaronder Skip-Q dat klanten toelaat om hun lunch te bestellen en te betalen alvorens die te gaan afhalen, en dat zonder te hoeven aanschuiven aan de kassa. Daarnaast kunnen klanten voortaan ook via de KBC-app het resterende bedrag aan maaltijdcheques op de voet volgen. De perfecte gelegenheid dus om Jean-Louis Van Houwe, CEO van Monizze, te ontmoeten.

woensdag 25 juli 2018

Carrefour heeft een steile ambitie: nummer één in bio worden in België. Dat wil het voor mekaar krijgen met een uitgebreid aanbod, maar ook met gespecialiseerde shops die bio en speciale voeding aanbieden.

woensdag 11 juli 2018

De biosector is in volle bloei en dat weet ook Bio-Planet. Met zijn nieuwe stadswinkel in Antwerpen en zijn nieuwe winkels die weldra zullen openen in Wallonië, wil het bedrijf alle mogelijke soorten consumenten in heel België veroveren. Maar wat gaat er schuil achter deze strategie? We spraken met Jo Ghilain, business unit manager van Bio-Planet, de geknipte persoon om ons uitleg te geven over het reilen en zeilen in de biosector.

vrijdag 29 juni 2018

Maandenlang was het de vraag die de hele markt bezighield: hoe ziet het nieuwe strategische plan van Delhaize België eruit? Afgelopen donderdag gaf Xavier Piesvaux, sinds negen maanden het nieuwe hoofd van Delhaize België, toelichting aan de pers. Dat gebeurde in het decor van de nieuwe winkel in de Waterloosesteenweg in Brussel, waar Xavier Piesvaux op een ontspannen manier antwoordde op de vele vragen van journalisten, hoe ongewoon het voor hem ook was. Hij deed dat op zijn eigen, minzame manier – een gentleman die kritische vragen vriendelijk en doordacht beantwoordt.

zaterdag 02 juni 2018

Dankzij een doorgedreven klantgerichtheid slaagde Lunch Garden er de voorbije jaren in steeds meer mensen aan te spreken en aan zich te binden. CEO Annick van Overstraeten vertelt op 31 mei op Gondola Day over het geheim van het succes.

woensdag 23 mei 2018

Twee jaar geleden merkte de Britse hypermarktketen dat zijn populariteit kromp. Het klopte aan bij het Zweedse designbureau Blink en kreeg prompt een nieuw, sympathieker gezicht. Richard Kylberg, op 31 mei te gast op Gondola Day, over het hoe en het waarom van de transformatie.

maandag 14 mei 2018

Op donderdag 31 mei is Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com, te gast op Gondola Day. De boodschap die hij meebrengt? “Er is nog heel veel ruimte voor samenwerking met Belgische retailers.”

dinsdag 08 mei 2018

Midden maart opende het “nieuwe” Oh’Green een eerste nieuwe vestiging in Aarschot.

maandag 30 april 2018

Pagina's