Rik Vera: “Artificiële Intelligentie wordt de draaischijf van retail en consumptie”

Vorige week dinsdag, op 12 maart, vierde het internet zijn 30-jarig bestaan. Op 3 decennia heeft het een onmiskenbare plaats in ons leven ingenomen: geen millennial die zich nog een wereld zonder kan inbeelden.

 

Voor thought leader Rik Vera is de vergelijking tussen het internet en Artificiële Intelligentie (AI) zo klaar als een klontje. In de vroege dagen van het internet had niemand de impact ervan kunnen voorspellen. Nu er inmiddels meer dan 1.8 miljard websites bestaan is er geen bedrijf dat nog zonder kan. Tegelijk is niemand zich er vandaag van bewust hoe AI onze maatschappij en het bedrijfsleven in de nabije toekomst zal domineren.

 

 

Klik hier voor meer info over de mini-MBA: Artificial Intelligence & Technology

 

Maar liefst 95,8%* van de Belgische retailindustrie voelt zich vandaag niet vertrouwd met AI. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Daarom organiseert Gondola, in samenwerking met nexxworks en VUB’s AI Lab een mini MBA in Artificial Intelligence & Technology, om de kennis en innovatie in de Belgische consumptiesector naar een hoger niveau te tillen. In 6 modules doorlopen we de verschillende domeinen van AI met een focus op de praktische expertise: hoe werkt de technologie, en wat zijn de toepassingen ervan op uw business. Niet voor developers dus, wel voor personen die de technologie beter willen begrijpen, en willen kijken waar ze dit kunnen toepassen op hun eigen business.

 

From Zero to Hero:

 

Geen zorgen, voorkennis is niet vereist. Het programma start van nul, en begeleidt u doorheen het parcours in uw persoonlijke innovatieproject: een toepassing van AI voor uw eigen bedrijf. Op het einde van de rit krijgen de deelnemers de unieke opportuniteit om hun idee te pitchen aan een jury van experten.

 

 

*Source: Gondola, PwC – Rethinking Retail: Artificial Intelligence & Robotic Process Automation

 

Auteur: 

m.martens@theretailacademy.be