Enkele weken geleden lanceerde Zalando zijn nieuwe campagne ‘Unleash Your Beauty’ waarin het benadrukt dat consumenten niet aan de verwachtingen van anderen moeten voldoen, maar vooral met hun eigen stijl het beste uit zichzelf moeten halen. Meteen ook het perfecte moment om de pers en het publiek te laten kennismaken met hun nieuwe online beautygamma. Daarom had Gondola een gesprek met Jacintha de Graaf, Regional Lead Benelux bij Zalando. 

Zalando heeft onlangs zijn ‘Unleash Your Beauty’-campagne losgelaten op de wereld.

Dat klopt, we hebben op 15 april onze ‘Unleash Your Beauty’-campagne gelanceerd via tv, tijdschriften en digitale media. Bij deze campagne willen we, net als bij onze fashioncampagne waarbij we spelen met het ‘fashion liberation’ idee, benadrukken dat consumenten niet moeten voldoen aan de verwachtingen van anderen, maar dat ze het beste uit zichzelf moeten halen met hun eigen stijl. Of zoals de naam het zelf zegt: ‘Unleash Your Beauty’.

Voor deze campagne hebben we samengewerkt met 7 lokale influencers: Nour & Fatma, Nanja Massy, Joachim Badejoh, Maureen Naudts, Amaël Hazza Galzin en Zoey Hasselbank. Samen met hen hebben we make-up tutorials gemaakt zodat we Belgische klanten kunnen laten kennismaken met onze producten. Die filmpjes zullen gefaseerd gepubliceerd worden op onze website, social media en natuurlijk op de social media-kanalen van de influencers.

Tutorials zijn trouwens de perfecte manier om ons beautygamma in de kijker te zetten, aangezien die momenteel echt hip en happening zijn binnen beauty. Het is ook een leuke manier voor mensen om te kijken hoe je bepaalde producten op verschillende manieren kunt dragen. Bovendien is het erg belangrijk dat we in deze tutorials met lokale influencers werken omdat zij weten welke trends hier leven en wat mensen fijn vinden, want dat verschilt echt van markt tot markt.

Zalando gebruikt tutorials om de Belgische markt te laten kennismaken met zijn nieuwe online beautygamma. Maar willen consumenten beautyproducten zelf niet liever testen vooraleer ze online te kopen?

Net daarom organiseren we verschillende ‘beauty experience days’ om pers, influencers en consumenten te laten kennismaken met onze producten. Het doel van deze events is om iedereen te laten weten dat we nu ook in België zijn. Iets meer dan twee weken geleden hielden we bijvoorbeeld een persevent voor influencers en pers waarbij ze de kans kregen om zelf een kijkje te nemen in het Zalando beautygamma. Er waren trouwens ook enkele beautyexperts aanwezig. In België hebben we meer dan 7.000 producten en meer dan 200 merken, en tijdens het event wilden we hen, weliswaar met een kleinere selectie, die diversiteit van het assortiment tonen. Via touch-ups konden ze zelf het Zalando beautygevoel ervaren en de producten echt leren kennen.