Anne Cornut (Maison Slash): “Ouders zijn geen kleine kinderen”

Bedrijven hebben nog te vaak de gewoonte ouders als kinderen aan te spreken, zegt Anne Cornut, zelf moeder van vijf. Samen met haar zakenpartner Ingrid Renders richtte ze Maison Slash op, een marketingconsultingbedrijf én community die draait rond ‘parent friendly’ marketing. Op 21 maart is ze één van de sprekers op ‘The Disruptors’, een niet te missen evenement van Gondola Society.

 

Hoe is Maison Slash tot stand gekomen?

 

Mijn zakenpartner Ingrid Renders (ex-Ketnet) en ik waren ontevreden over de manier waarop bedrijven en merken ouders aanspraken. Ofwel gebeurde dat op een kleuterachtige manier, met de focus op het kind, ofwel heel rozig en vanuit het opvoedkundige. Springkastelen, clowns en ballonnen, dat was de wereld waarin we plots terecht kwamen. Terwijl we dachten: we zijn toch niet opeens onze identiteit kwijt omdat we moeder geworden zijn. Tweeënhalf jaar geleden besloten we daarom Maison Slash op te richten, dat tegelijk een online platform, een community en een marketingbureau is. Om te laten zien dat je ouders op een andere manier kan en moet aanspreken. Ik heb ook al acht jaar een blog (www.mamavanvijf.be), waar ik in de luwte aan kon werken en waar ik ontdekte dat er een groot potentieel voor was.

 

Zijn ouders een moeilijk te bereiken groep?

 

Ja. Veel merken en bedrijven hebben het er moeilijk mee. De juiste toon vinden om ouders aan te spreken blijft een uitdaging. Daarom zijn we als jonge moeders in het gat gesprongen. We adviseren bedrijven en merken over hoe ze hen moeten aanspreken. Een ballenbad voor de kinderen kan leuk zijn, maar ouders willen zelf ook iets. We adviseren de meest uiteenlopende bedrijven, ook uit de retail. We hebben voor Bio-Planet mee een campagne opgezet rond de boodschap dat bio voor iedereen toegankelijk is. We hebben zes gezinnen aan het woord gelaten die tonen hoe je met enkele gemakkelijke dingetjes meer ecologisch kan leven.

 

Staan bedrijven ook open voor de boodschap die jullie brengen?

 

O ja. Ze willen heel graag ouders bereiken. Logisch: zij zijn degenen die beslissingen nemen in het gezin, niet de kinderen. Alleen moet je weten hoe je ze moet aanspreken en via welke kanalen. Door onze ervaring helpen wij hen te ontdekken hoe je dat moet doen. Het lijkt simpel, maar dat is het zeker niet altijd.

 

Wilt u meer weten over parent friendly marketing? Schrijf u dan snel in voor ‘The Disruptors’, het evenement van Gondola Society dat op 21 maart plaatsvindt in het kasteel van Boechout.

 

Foto: Anne Cornut (links) en Ingrid Renders (rechts)

 

Auteur: 

d.soenens@gondola.be