Het merk verfijnt zijn aanbod om zo meer te kunnen groeien

Het dynamische kaasbedrijf Herve Société zet deze lente de beuk erin en doet er alles aan om voort te surfen op het succes van het gamma Abbaye du Val-Dieu. Allereerst werd er gewerkt aan de visuele identiteit. De producten werden in een nieuw kleedje gestoken, uiteraard opgeluisterd met het nagelnieuwe logo van het merk. Ook het feit dat het om Belgische kaas gaat wordt extra in de verf gezet. Dat dit een verkoopsargument van belang is is duidelijk: het segment kende immers een groei van 13,8% en het marktaandeel steeg in een jaar tijd van 20,9% naar 23%. Het merk ging voor een eenvoudige, zuivere look (geaccentueerd door het kraftpapier), en profiteerde van de gelegenheid om de verpakkingen praktischer te maken. Naast de blokken van 2,5 kilo die verkocht worden aan de toog en de Mini 450 gram in kartonnen doos, komt de fabrikant op de proppen met een grote vernieuwing: Val-Dieu abdijkaas in plakjes in een hersluitbaar vlootje van 175 gram.

Er kwam heel wat ontwikkeling bij kijken: de plakjeskaas moest immers precies hetzelfde smaken als de blokken van 2,5 kilogram. De verkoop van de sneetjes gaat in ieder geval een boost geven aan de verkoop van het merk dat al uitzonderlijk scoort. Verleden jaar zwol de verkoop immers aan met maar liefst 25%! En laat ons het meteen nog even hebben over het boegbeeld van het merk, de Bouquet des Moines, meteen de best verkochte kaas met witte korst van de Belgische markt. Daarom werd er ook gewerkt aan zijn ronde verpakkingen van 150 en 225 gram. De sluiting is helemaal nieuw: het etiket kan niet meer gescheurd worden en je kan daardoor de kaas altijd terug verpakken, zodat hij beter bewaard wordt. Het recept werd nog verbeterd: hij smelt sneller en is romiger, zonder daarom meer vetstoffen te bevatten.