Voor het tweede jaar op rij organiseert Comeos de Sunday Shopday. Op zondag 4 oktober 2015 kan je in meer dan 280 Belgische steden en gemeenten shoppen naar hartenlust. Na de succesvolle eerste editie springen dit jaar ook vijftien shoppingcentra  op de kar. Daarnaast nemen nu ook alle centrumsteden deel aan het initiatief, net als hoofdstad Brussel. 

Net als vorig jaar nemen niet alleen kleding- en schoenwinkels deel, maar ook tuin-, speelgoed-, elektro en interieurwinkels. Ook de lokale stadsbesturen zijn dit jaar extra gemotiveerd om nog meer randattracties te organiseren voor klanten. Hiervoor werken ze samen met de dienst toerisme, musea en handel. Zo kon je vorig jaar in sommige steden gratis musea bezoeken, modeshows en live optredens bijwonen. Daarnaast voorzien veel handelaars die deelnemen aan Sunday Shopday acties en promoties voor klanten. Toch is het niet de bedoeling mensen met kortingen naar de winkels te lokken. Comeos hoopt wederom op een leuke, ontspannen daguitstap voor heel de familie, waar verschillende activiteiten voor jong en oud te beleven zijn. Wie wil weten of zijn gemeente of favoriete winkel deelneemt en welke acties deze organiseert, kan hiervoor terecht op http://www.sundayshopday.be.

In tegenstelling tot vorig jaar staat Comeos er in 2015 niet alleen voor. Dankzij hun hoofdsponsor Worldline wordt Sunday Shopday extra in de verf gezet. Enerzijds lanceren ze samen een nationale radiocampagne. Anderzijds mobiliseert Worldline 1,6 miljoen consumenten die via hun kredietkaartuitreksels een flyer in de bus krijgen. Tot slot kunnen deelnemende handelaars en steden een promopakket bestellen en een gratis inspiratieboekje voor eventuele acties en evenementen.

Geïnteresseerde handelaars kunnen zich inschrijven via de website, of op 18 juni het groot marketingoverleg bijwonen. Daar zullen Comeos en Worldline hun radiocampagne toelichten en kan je het promopakket ontdekken.