Soudal lanceert een compleet assortiment Bike Care producten

Soudal, Belgisch producent van siliconen, lijmen en PU-schuim is recent hoofdsponsor geworden van de Lotto-Soudal die momenteel schittert in de Tour de France: André Greipel maakt dankzij twee ritzeges een grote kans op het groen.

 

“Doelstelling van de wielersponsoring is het merk Soudal ook internationaal bekendheid te geven”, aldus Marketing Manager Retail Erik De Groof.

 

Maar Soudal wenst verder te gaan dan enkel aan Branding te doen. De Kempense fabrikant, die er in slaagt jaar na jaar double digit groei neer te zetten, greep de gelegenheid te baat om haar expertise met chemische producten actief met de wielerwereld te delen.

 

“We ontwikkelden speciaal voor de professionele wielerploeg een assortiment hoogwaardige producten voor het onderhoud van fietsen, aangepast aan diverse weersomstandigheden voor een optimaal en soepel verloop van de ketting. De revolutionaire Dry Wax gaat het nestelen van vuil in de ketting tegen, met een verminderde wrijving tot gevolg. Het aanbod wordt vervolledigd met reinigingsproducten en montagevetten.”

 

Nadat de producten de beste mogelijke praktijktest ter wereld zullen doorlopen hebben in de Tour, worden ze vanaf de maand oktober ook aangeboden aan elke fietsliefhebber, of het nu om de professional, de fanaat of de gewone fietser gaat. Soudal Bike zal dus zowel in de fietswinkel als in doe-het-zelfzaken en automotive winkels beschikbaar zijn.

 

Erik De Groof: “De Soudal bike box omvat drie basisproducten die elke fietsliefhebber kan gebruiken. Iedereen krijgt er een exclusieve Lotto-Soudal drinkbus bovenop, zodat dit ideale starterspakket meteen een geschikt cadeau voor eindejaar betekent”.

 

Met dit nieuwe assortiment gaat Soudal rechtstreeks de concurrentie aan met gevestigde merken als Morgan Blue, Cyclon, Motip Cycling etc. 

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE