Seat en Campari experimenteren met interactieve reclameborden

De nieuwe beeldherkenningsfunctie van Shazam, een app die doorgaans gebruikt wordt om op basis van een geluidsfragment liedjes te indentificeren, biedt heel wat mogelijkheden voor adverteerders. In ons land zijn Campari Benelux en Seat de eerste merken die op de kar springen van deze interactieve manier van adverteren. Zo meldt De Tijd.

 

Sinds mei kan je met Shazam niet alleen muziek, maar ook beelden herkennen. Een functie die adverteerders in staat stelt om de echte wereld te linken aan de digitale wereld. In ons land telt de applicatie ruim 5,5 miljoen gebruikers. Automerk Seat, dat binnenkort een nieuw model van de Seat Ibiza op de markt brengt, test deze interactieve manier van adverteren aan de hand van 70 reclameborden die verspreid hangen over de luchthaven van Zaventem. Wie ze scant komt op de mobiele webpagina van het nieuwe automodel terecht. Met deze campagne, die nog tot 15 augustus loopt, zou het automerk naar schatting maar liefst 1,25 miljoen reizigers bereiken. 

 

Ook Campari Benelux maakt van de gelegenheid gebruik om de affiches van haar zomercampagne ‚Summer in a glass’ voor het aperitiefmerk Aperol Spritz uit te rusten met een (onzichtbaar) watermerk. Wie de affiches scant met de beeldfunctie van Shazam, wordt doorverwezen naar de digitale toepassingen van het drankje. Ook L’oréal zou plannen hebben om voor de nieuwe campagne van het parfummerk Diesel gebruik te maken van deze nieuwe technologie.

 

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen