RetailPost: nieuwe speler in retailfoldering

Er is een nieuwkomer in de postverspreiding van supermarktfolders. RetailPost wil een kwalitatief alternatief bieden voor ongeadresseerde huis-aan-huis post. Gondola sprak met CEO John Kuiper over zijn grootse plannen.

Wat is er mis met het huidige aanbod folderverspreiders ?

Niets, maar het is te beperkt. Er gaan jaarlijks 9 miljard folders rond en er is maar één grote aanbieder (Belgique Diffusion, red.). Daarom denken wij dat er ruimte is voor een concurrerend alternatief.

Wat is er dan anders aan RetailPost ?

Wij zullen werken met een CombiPack, een pakket met aanbiedingen en coupons van verschillende retailers dat op een vaste dag bezorgd wordt. De distributie gebeurt door bpost, wat garandeert dat de folders die dinsdag moeten toekomen er daadwerkelijk op dinsdag zijn. We berekenen ons tarief ook op basis van het aantal netto-adressen. Ontvangers met een Nee-sticker worden strikt gerespecteerd. Zo moet de klant niet meer drukwerk bestellen dan nodig.

Hebt u al veel klanten ?

Tussen nu en juli kunnen de winkeliers RetailPost testen. We bieden hen de kans om ons aanbod te ervaren, en pas daarna klant te worden. We zijn nu in gesprek met verschillende grote landelijke spelers. In de tweede helft van het jaar willen we dan uitrollen, om uiteindelijk een pakket van 10 à 12 folders te hebben.

Hoe schat u de slaagkansen in voor RetailPost ?

Ik kan me niet voorstellen dat het geen succes wordt. We hebben alles operationeel onder controle. Het is nu aan de retailers om erin mee te stappen.

Auteur: 

Gondola Magazine
Bord-Bia - NL - SIDE