"How to communicate on the nutritional and health benefits of your food products", a practical training on legal rules.'Rijk aan Omega-3', 'Antioxidanten', 'De hele dag door energie': Allemaal eigenschappen waarover u wenst te communiceren… Maar hoe geraakt u hieruit wijs en kunt u zich van uw concurrenten onderscheiden in een context waarin de wetgeving voortdurend verandert en steeds strenger wordt? De regels met betrekking tot voedings- en gezondheidsclaims zijn namelijk vaak moeilijk te ontcijferen en te begrijpen, omdat het er zoveel zijn en ze soms zeer ingewikkeld zijn. Toch is een goede beheersing van deze regels noodzakelijk.

Daarom biedt The Retail Society, in samenwerking met advocatenkantoor Loyens & Loeff, u op donderdag 21 maart 2013 een unieke juridische training over dit onderwerp aan. We hebben ook de eer om Patrick Schifflers, medebestuurder van GIE Equilibrium, te ontvangen. Hij zal ons aan het begin van de sessie vertellen over het Menu Omega 3 Equilibrium en over het ontwikkelingsproces van het Equilibriumlabel op de producten.

What to expect ?Door middel van zeer concrete cases zal Aude Mahy, advocate voedings- en handelsrecht (Loyens & Loeff), u de sleutels aanreiken voor een beter begrip van het gebruik van voedings- en gezondheidsclaims.

Target audience?Juristen, marketeers, regulatory managers & iedereen die betrokken is bij communicatiestrategieën voor voedingsproducten.

What will you take home?Belangrijke inzichten die essentieel zijn om een communicatiecampagne te ontwikkelen op basis van voedings- en gezondheidsclaims… en een map met patrische informatie die u ten allen tijde van pas kan komen!

Schrijf u direct in!