Relooking Entremont

Entremont is een begrip in de rekken. Het bedrijf is
marktleider in zowel gruyère, emmentaler als comté,
met een gamma in blokken, in plakjes en in zakjes
geraspte kaas in verschillende hoeveelheden. Verder brengt
het nog “Tendre Dégustation”, lightkazen, AOC-kazen en
kaasschotels. Marketingverantwoordelijke Catherine Coster
is dan ook een experte als het gaat over de evolutie van de
markt. De algemene trend op de open market is dat de zelfbediening
groeit (+3,5%), ten nadele van de toogproducten
(-2,9%). Bij het belangrijkste segment, de harde kaassoorten,
bedraagt de groei zelfs 6,5%. In deze afdeling gaan alle
formaten erop vooruit. Wat gruyère en emmentaler betreft
wordt de markt getrokken door de geraspte kazen (80,4%
van het volume en groeiend met 13,6%) en de plakjes (+ 12%),
terwijl het minder goed gaat met de porties (-5,8%). Entremont
is het enige A-merk dat erop vooruitgaat (+4,4%). De private
labels nemen in deze markt immers toe met 13,6%. Het dynamische
segment van de geraspte kazen moet het hebben van
gruyère en emmentaler. Ook de speciale geraspte kazen doen het
goed maar ook hier moet de concurrentie het afleggen tegen de
private labels en Entremont. De vraag is, hoe hou je deze geoliede
machine ook in de toekomst draaiende? Entremont doet dat
door zijn gamma van functionele geraspte kazen te renoveren.
Ze worden in een nieuw kleedje gestoken en naast Idée Pasta en
Idée Gratin 300 gram komen er nog twee nieuwe artikels bij. Een
nieuw formaat 200 gram en een heel nieuw product: Idée Pizza,
eveneens 200 gram. De keukenprinsen en –prinsessen onder het
publiek zullen daar alleen maar wel bij varen!

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE