Twee financieel analisten van Rabobank hebben in supermarkten in Mol en Neerpelt twee korven met 20 producten met elkaar vergeleken, de ene met verse producten, de andere met A-merken. Zij concluderen hieruit dat het interessanter is om boodschappen te doen bij Albert Heijn dan bij Delhaize (10% duurder). Zij constateren dat de prijzen van Colruyt in Mol zich net onder die van het Nederlandse enseigne bevinden, waardoor deze supermarkt nipt heeft gewonnen. Wat ons enigszins verbaast is dat de auteurs van dit rapport pas zo laat de uitkomst was van de concurrentiestrijd ontdekten en van het beleid van Colruyt om plaatstelijk de prijzen aan de laagste aan te passen. Ook hebben wij onze twijfels bij de omstandigheden van een dergelijke vergelijking en ook bij de conclusies die uit deze oefening zijn getrokken. Rabobank dicht Albert Heijn, afhankelijk van toekomstige winkelopeningen en de ontwikkeling van zijn aanbod op internet, goede groeikansen toe. En voorspelt het merk een marktaandeel van 2 à 3% in 2016.