Promotion Analysis Training

Promotion Analysis Training
dinsdag, 28 november, 2017 - 09:30 tot 17:00

 

 

Wist je dat...

  • promoties in F1-winkels bijna 25% van de omzet uitmaken? (Bron: Nielsen)

  • slechts 50% van de promoties zorgt voor een effectieve uplift? (Bron: GfK Belgium)

  • de incrementele verkopen gedaald zijn met 70% ten opzichte van vorig jaar? (Bron: Nielsen)

  • de gemiddelde ROI voor media- en promotiecampagnes 30% bedraagt en dat u dus voor elke euro die u uitgeeft maar 30 cent terugkrijgt? (bron: GfK Belgium)

 

Kortom, hoog tijd voor actie!

Volg de Promotion Analysis training en leer:

  • Aan de slag (analyse van beschikbare gegevens – overzicht van de categorie)

  • De basis (waarom promoties doen)

  • Promo mechanismen (uitleg van de promo gegevens bijgehouden door Nielsen en GfK, overzicht van couponing (Highco / myShopi))

  • Evaluatie mechanisme (efficiënt beheren van uw promostrategie)

  • Beoordeling van het effect (hoe basisline verkoop en incrementele verkopen gebruiken)

  • Evaluatie (effecten van de promos evalueren, op korte termijn en lange termijn)

  • Retailer sell-in (hoe retailers van uw promotie strategie overtuigen)

Tijdens deze praktijkopleiding krijg je onmiddellijk bruikbare tools aangereikt.

 

Volgende deelnemers waren alvast heel tevreden!

“Eye-opener, very interactive and can't wait to use all of these on a daily basis.” - Christophe Hecquet, Business analyst - Category Manager Pernod Ricard

“Practical and concrete guidelines that I will be able to implement in my daily job“ - Guillaume Bergiers, Category Support Specialist Drinks at Delhaize