P&G sponsort Olympische mama’s

FMCG-gigant Procter & Gamble is sponsor van de Olymische Winterspelen van 2014 in Sochi (Rusland). Het bedrijf achter merken zoals Pampers, Gilette, Dash en Dreft heeft voor de samenwerking met het Internationaal Olympisch Comité een campagne gelanceerd waarin de mama’s van Olympische sporters in de bloemetjes worden gezet. Met “Dankjewel, mama” sponsort P&G naar eigen zeggen niet alleen de sporters, maar ook alle mama’s die achter de atleten staan. P&G doet immers niet aan sportuitrusting, sportdrankjes of andere sportieve benodigdheden, maar is wel goed in het helpen van mama's, klinkt het. De bovenstaande video is een internationaal filmpje dat al meer dan 2,5 miljoen keer bekeken werd (8/01/2014). Er werden ook afzonderlijke filmpjes gemaakt voor individuele sporters, waaronder één met de Belgische snowboarder Seppe Smits (http://youtu.be/3cujQKgxOgo). Opvallend is dat de merken van P&G pas bij de aftiteling in beeld komen, en de spot focus op het moeder-verhaal eerder dan op merkpromotie.

Auteur: 

Joram De Bock