Modeketen Caméléon wil naar verluidt nieuwe winkels openen in ons land. Vermoedelijk komt de uitbreiding er omdat de keten er dit jaar opnieuw in slaagt winst te maken, na drie jaar verlies te hebben geleden.

De voorbije drie jaar maakte Caméléon tussen 15 en 16 miljoen euro verlies. Gedurende de eerste zes maanden van dit jaar boekte de keten 600.000 euro nettowinst. In de zomer van 2014 stelde het bedrijf een strenge reorganisatie voor om het financiële evenwicht zo snel mogelijk te herstellen. Zo'n 140 werknemers werden de laan uitgestuurd, waardoor de winkel vandaag nog 120 vaste, voltijdse personeelsleden telt. Bovendien zet de keten nu uitsluitend in op zijn fysieke winkels. De online activiteiten zijn dan ook stopgezet.

Caméléon heeft al 25 jaar een ontzettend trouw cliënteel. Alleen leden van de winkelketen kunnen er gedurende een aantal dagen per jaar kledij, schoenen, accessoires, (tuin)meubels en decoratie kopen tegen een voordelige prijs. Daarnaast doet de winkel regelmatig erg aantrekkelijke acties om klanten naar zijn verkooppunten te lokken. Op de koop toe zet Caméléon erg in op duurzaamheid. Het gebouw in Woluwe bijvoorbeeld, dat in 2009 zijn deuren opende, is helemaal ecologisch. Ook hiermee drukt de keten heel wat kosten door de hoge CO2-emmissies te ontlopen.